Perşembe, Ağustos 17, 2006

Ye #14 : Makarna



Etkinlik için düşündüm taşındım. Herkesin sevdiği ve yapacağı bir konu olsun istedim. Bir ay zarfında her evde zaten yapılacak bir şey olmasını özellikle tercih ettim.(Sevgili Şeyma'nın Salatalar konusu da aklımdaydı bu sebeple) Kızlara makarna nasıl diye sordum, 'biraz kısıtlı bir konu değil mi, sadece sos sonuçta' diye ukalalık ettiler. Ben de 'kısıtlı olan sizsiniz, memleketimin erişte, mantı, İtalya'nın lazanya, ravioli, tortellini, Uzakdoğu'nun noodle tarifleri aklınıza bile gelmiyor' dedim. (Bizim hatunların bunların evde yapılabildiğini bildiklerinden bile şüpheliyim gerçi)

Makarnanın tarihçesi ile ilgili birşeyler yazayım diye internette biraz dolaştım. Çinliler ve İtalyanlar epey bir kavga etmişler, hatta Araplar, Koreliler bile sahip çıkmışlar makarnaya. Hemen hemen her kültürde yerini almış yani makarna.

Küçükken annemin 'bir de makarna haşlarım, olur biter' dediğini hatırlıyorum. Makarna, pilav için zaman kalmayınca ana yemeğin yanına yapılan bir yemekti. Şimdi ise sınıf atladı, en lüks lokantaların menülerinde bile kendine ait bir sayfası var. Bari bir de etkinliği olsun dedim ve makarnayı seçtim, umarım beğenirsiniz.

Makarna tariflerinizi 15 Eylül 2006 tarihinde yayınladıktan sonra linklerini ve katıldığınız şehir/ülkeyi e.umur@hotmail.com adresime bildirebilirseniz sevinirim. Blogu olmaya arkadaşlar da çektikleri fotoğraf ve tariflerini gönderebilirler, gerçekten çok memnun olurum. Logo için word dosyasını burada bulabilirsiniz.

Bir ay vaktiniz var, bol bol makarna haşlayın, aman dikkat edin, sakın kilo almayın :)

Not: Logo için kullandığım fotoğrafı internette yabancı bir siteden aldım, üzerinde biraz oynadım. Sonradan kaynağı belirtmek için çok aradım, ama bulamadım.Artık kusura bakmasınlar.

24 Comments:

Anonymous Adsız said...

Merhaba
çok güzel bir konu seçmişsiniz. Bizzat çalışan ve yemek yapmaya kısıtlı zamanı olan biri olarak bu etkinliğe çok sevindim. 1 ay sonra birbirinden güzel tariflerle karşılaşacağız. Ama bende boş durmayacağım. Makarna ve Salatalarına bayıldığım Bilakis diye bir yer var. Oraya bu seferde hem yemeye hemde Makarna etkinliği için fikir edinmeye gideceğim. Şimdiye kadar gitmedi iseniz Bilakis 'e makarna ve salata yemeye gidin. Soslarını mutlaka kullanın. Tonbalıklı salatasına tatlı ekşi sos ve balsamik sirke çok güzel gidiyor. Şubeleri arasında en iyi olan İstanbulda Metrocity 'deki. O kadar çok anlattımki beni Bilakis sahibi zannedecekler:)) Bu etkinlik sonrasında gelen tarifler ile artık bu lezzetleri evde kendimde yakalayabilirim.

Ağustos 17, 2006 4:38 ÖS  
Blogger incikboncuk said...

gecen ay dergileri karistirirken icimden bi de makarna etkinligi olsa ddiye gecirmistim :)) secim super oldu. 15 eylulde guzel tariflerle gorusmek uzere

Ağustos 17, 2006 8:31 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Bayılırım makarnaya :) yine şenlikli bi etkinlik bizi bekliyor. Sevgiler

www.blogcu.com/hilalincicileri

Ağustos 18, 2006 10:15 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

eğer ye etkinliği evsahibi ben olsaydım mutlaka makarna seçerim diyordum geçenlerde... kalplerimiz birmiş:)) 15 eylülde görüşmek üzere..

Ağustos 18, 2006 12:45 ÖS  
Blogger L1 said...

yorumlarınız beni mutlu etti arkadaşlar, teşekkürler, iyi bir seçim yaptım mı acaba diye düşünüyordum. Pınar'cım, Bilakis'i biliyorum, gerçekten güzel, ben de dün Kanyon'daki Wagamama'da noodle yedim, gayet başarılıydı. Tariflerinizi bekliyorum.

Ağustos 18, 2006 2:48 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Bende cok severim makarnayi oo bende ne cok tarif var makarna icin hepsinidemi yapsam acaba:))

Ağustos 20, 2006 7:10 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Bence herkes bir çeşit ama en beğendiği tarifini yapsın.Onu yollasın.Salata etkinliğinde kimilri 4,5 hatta 9 tane bile yapıp işin suyunu çıkaranlar vardı.sıkıldım,yeni siteleri tanıma hevesim bile kaçtı,bıraktım.O çeşit çeşit tarifleri, başka zamanlarda sitelerine koysunlar. öyle birden bir yığılma olunca sıkıntı veriyor.

Ağustos 20, 2006 2:39 ÖS  
Blogger Dilek'ce said...

Süper bir konu Elvancigim!

Ağustos 21, 2006 3:29 ÖS  
Blogger irem said...

hımm makarna en sevdiğim yemek ve kesinlikle bir sebze veya meyve konusuyla kıyaslanınca çok daha geniş tarifler ortaya çıkabilir çünkü o soslar makarnayı bambaşka bir yemek haline getiriyor. bu etkinlikte öğreneceğimiz sosları düşünüyorum da...

Ağustos 21, 2006 11:29 ÖS  
Blogger L1 said...

konuyu beğendiğinize çok sevindim. Doyurucu ve zevkli bir etkinlik olacak sanırım.

Yasemin, Hatice'ye ulaşmak için enteresan bir yol seçmişsin, umarım başarılı olursun :)

Ağustos 22, 2006 11:56 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

KESİNLİKLE HAKLISIN ELVAN. BANA İSTEDİĞİN YERİNLE GÜLEBİLİRSİN. AMA İNAN HER YOLU DENEDİM. BİR GAZETECİ OLARAK BUNU YAPMAM BENİM İÇİN DE UTANÇ VERİCİ:))

HATİCEEE ÇIK ORTAYA REZİL OLDUUUMM

YASEMİN

Ağustos 22, 2006 3:25 ÖS  
Anonymous Adsız said...

(Bence herkes bir çeşit ama en beğendiği tarifini yapsın.Onu yollasın.Salata etkinliğinde kimileri 4,5 hatta 9 tane bile yapıp işin suyunu çıkaranlar vardı.sıkıldım,yeni siteleri tanıma hevesim bile kaçtı,bıraktım.O çeşit çeşit tarifleri, başka zamanlarda sitelerine koysunlar. öyle birden bir yığılma olunca sıkıntı veriyor.)
Diye rica etmiştim bir,iki gün önce kimse duydumu?ve sütlü tatlıların evsahibesinin yaptığı listeleme çok güzeldi,hiç kafa karıştırmıyordu. şimdiden teşekkürler.

Ağustos 23, 2006 2:19 ÖS  
Blogger L1 said...

Sevgili adını vermeyen anonymous, eminim çağrını ilgili arkadaşlar okumuşlardır,ama ben evsahibi olarak böyle bir kısıtlama getirmeyeceğim. Listeleme için önerine teşekkürler, 15 Eylül yaklaşırken daha önceki etkinliklerden bir benchmark çalışması yapıp nasıl bir listeleme yapacağıma karar vereceğim. Teşekkürler.

Ağustos 24, 2006 8:46 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

BENDE BİR BLOK TAKPÇİSİ OLARAK MAKARNA SEÇİMİNİZE SEVİNDİM.ÇOK GÜZEL TARİFLER OLDUĞUNA EMİNİM.BEKLİYORUM.

Ağustos 24, 2006 10:54 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

İsmim Burcu, zaten evsahibi olarak size yakışmazdı kısıtlama getirmek. Ben burası aracılığı ile katılımcılara sesimi duyurmak istedim. PC konusunda herşeyde acemiyim,öğreneyim bende ozaman bir blog sayfası açmayı düşünüyorum.
Tekrar teşekkürler...

Ağustos 24, 2006 1:25 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Çok güzel bir konu,
Logoyu bloguma koydum ve şimdiden düşünmeye başladım...

Ağustos 24, 2006 3:25 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

Ağustos 25, 2006 10:16 ÖÖ  
Blogger OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN said...

Elvan cok güzel bir konu secmissin. Makarna hem doyurucu özelligi, hem de besin degeri yüksek. Evde herkes tarafindan sevilen bir besin. Makarna tariflerimiz cogalacak. Sira bize gelince secimde zorlanacagiz bu gidisle. Basarilar sevgiler...
Sonia.

Ağustos 28, 2006 9:51 ÖS  
Blogger hl said...

makarna mı yenmesinde bir sakınca görmüyorum ve benim için makarna yemenin saati yoktur gecenin kaçı olursa olsun hayır demem

Ağustos 31, 2006 1:31 ÖÖ  
Blogger tatli-tuzlu said...

Canim kandiliniz mübarek olsun, yüce rabbim gönlünüze göre versin.Insallah dualar kabul günahlar af olur, sevgilerimle behiye

Eylül 07, 2006 3:53 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Acaba ben de bir tarif eklesem mi diyorum...Gec mi kaldim yoksa ? Yeniyim bu alemde kusuruma bakmayin.Bilmemek degil,ogrenmemek onemli, degil mi :)Cevabinizi bekliyorum

Eylül 19, 2006 9:20 ÖS  
Blogger LaMa said...

Bilmemek ayip degil, ogrenmemek aip degil demek istemistim. HEr zamanki gibi yaramazlik yapmis klavye :)

Eylül 20, 2006 8:58 ÖÖ  
Blogger L1 said...

sevgili Lama, etkinlik bitti, ama yayınlarsan ve bana linkini gönderirsen özet tabloya ekleyebilirim tarifini.Sevgiler.

Eylül 20, 2006 5:09 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

Ocak 28, 2007 7:01 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home