Cuma, Eylül 16, 2005

İnadına Pekmezli Börek


Geçen hafta saatlerce ElmaYe için tarif araştırdım,ancak bir türlü zaman bulup da yapamadım. Dün bizim pastanede tarifleri görünce tekrar heveslendim,akşam eve geç gideceğimden bildiğim en basit tarifi yapacak ve gönderecektim.Tarifi arkadaşım Aytül’e söyleyince önce pek yorum yapmadı,sonra sitedeki diğer tariflerin resimlerini görünce benim tarifimin çok basit kalacağını rezil olacağımı söyledi.Tabii tüm hevesim kaçtı. Bende Aytül’e
basit tariflerden güzel sonuçlar çıkabileceğini göstermek için pekmezli börek yapıp sabahleyin ofise getirdim.Aytül tepsinin dibindeki cevizleri toparlarken hala o tarif çok basitti,iyi ki yapmadın diyordu.

2 yufka
sıvıyağ
bir bardak dövülmüş ceviz içi
yarım bardak pekmez

Yufkaları ortadan ikiye bölüp,sıvıyağ ile yağlıyorsunuz,sonra üzerlerine ceviz içlerini serpip rulo yapıyor ve tepsiye çevirerek sarıyorsunuz. Dilerseniz herbir pareçayı kendi etrafında sarıp gül börek gibi de yapılabilir. Böreğin üzeride yağlanıp 180 dereceye ısıtılmış fırında üzeri kızarıncaya kadar pişiriliyor. (Süre tutmayı hep unutuyorum) Fırından çıktığı anda pekmez üzerine dökülüyor.(Ben dut pekmezi kullandım,pekmez buzdolabında donduğu için azıcık sıcak su ile akıcı bir kıvama getirdim,su katılmış haliyle yarım bardak oldu)

Özellikle Pazar sabahları geç kahvaltılar için güzel oluyor.

6 Comments:

Anonymous Adsız said...

sevgili elvan . pekmezli borek cok degisik bir tarif , börek yaparken 1 yufka ile de bunu deneyecegim.
peynir gemin dalgalari yara yara geliyor . her limanda da degisik tarifler deneyecek gibi.
hayirli olsun. sevgiler.
meliha

Eylül 20, 2005 5:05 ÖS  
Blogger zinnur said...

Elvan, sabah sana bir yorum biraktigimi sanmistim ama simdi goremedim. Tesadufen bloguna ulastim. Elmali tarifin bana cok degisik ve guzel geldi. Eger senin icin uygunsa Elma-YE'ye dahil etmek isterim. Bu arada bloglarin hayirli olsun.
Sevgiler

Eylül 20, 2005 5:29 ÖS  
Blogger zinnur said...

Elvan yine ben, elmasiz tarifin desem daha dogru olacakmis:) Ama bence buna elma da yakisir. Ne dersin, denemek ister misin?

Eylül 20, 2005 6:21 ÖS  
Blogger L1 said...

teşekkürler meliha,sitenin adını tekrar değiştirsem mi diye düşünüyordum,senin yorumunu duyunca bir an durakladım,yine de değiştirirsem sana haber veririm.sevgiler

Eylül 21, 2005 2:00 ÖS  
Blogger L1 said...

selam zinnur,elmasız bir tarifi yayınlamayalım boşver,bir daha ki sefere artık.ofisten bir arkadaşım pekmezli böreğin içine tahin sürülse olur mu dedi,onu deneyeceğim,senin önerin de çok güzel,içine ceviz,tarçın ve elma rendesi konabilir,ama sabah kahvaltısından daha çok beş çayına yakışır o zaman,ne dersin? Her iki öneriyi de ilk fırsatta deneyeceğim,sevgiler.

Eylül 21, 2005 2:04 ÖS  
Blogger zinnur said...

Bu seferlik oyle olsun Elvan. YE#3'de seni mutlaka aramizda gormek dilegiyle...

Eylül 21, 2005 4:43 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home