Salı, Ekim 11, 2005

Mantar Pane


Geçen aylarda Almanya’ya gittiğimizde geç bir akşam yemeği için hafif birşeyler yiyelim demiştik, arkadaşım patatesli omlet söyledi, bende başlangıçlardan mantarlı birşeyler seçtim,peynir tabağı ve bira zaten olmazsa olmaz.Bana gelen mantarlı şey meğer mantar paneymiş.Keyifle yedim. Geçenlerde evde Prag’dan üç sene önce aldığım,bir daha da hiç bakmadığım yemek kitabını kariştırırken, mantar paneye tekrar rastladım,yapayım bari dedim.Benimkiler şekil olarak çok düzgün olmamakla beraber tatları güzel olmuştu.

250 gr mantar.
Un
Tuz
Galeta Unu ya da Ekmek kırıntısı
1 yumurta.

Mantarları güzelce yıkayıp kuruluyorsunuz (eğer mantarlar büyükse ikiye kesmek iyi olur) Üzerlerin tuz serpip,önce una,sonra çırpılmış yumurtaya,daha sonra galeta unu ya da ekmek kırıntısına (ben önce ekmek kırıntısına batırdım,ama şekilleri tuhaf olunca galeta ununa döndüm) batırıp, yağda altın rengi alıncaya kadar kızartıyorsunuz.

1 Comments:

Anonymous Adsız said...

merhaba elvan mantar pane ismi güzel inşallah tadıda öyledir. ben kaşar pane yemiştim oda çok güzeldi

Ekim 11, 2005 4:06 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home