Cuma, Ekim 21, 2005

Turşu Kavurması


Annem geçen hafta memleketten döndü.Bu bir rejim döneminin daha sona erdiğini gösterir.Gelirken yanında su böreği, sarma, erişte, tarhana, kuru yufka gibi bilumum yiyecek ve tabii fasulye turşusu da getirmişti.Sonuçta fasulye burada da var, turşusunu yapıyorum ama annem kendi bahçesinden topladığı fasulyeler ile yaptığından tadı bir başka oluyor.Neyse dün akşam uğradığımda turşu kavurmuştu,orada yemekle kalmadım,bugün ofiste yemek üzere kalanını paket yaptım.Tarifini tam olarak veremeyeceğim, çünkü malzeme miktarlarını bilmiyorum, muhtemelen annem de bilmiyor.Ama şöyle tarif edeyim:Turşuları tuzu çıksın diye bir süre suda bırakıyor, bol soğanı zeytinyağ ile kavurup,içine doğradığınız turşuları ekliyor,iyice karıştırıp,kısık ateşte pişiriyorsunuz.Annemle pazardan pırasa alırken, soğanın olmadığı zamanlarda pırasa kullanılırmış demiştim, bu sebeple bu sefer içine soğan yerine pırasa koymuş, çok da başarılı olmuş. Turşu kavurmasına isteğe bağlı olarak kırmızıbiber ya da haşlanmış patates eklenebilir.Sıcak ya da soğuk; kahvaltı dahil tüm öğünlerde tercihen mısır ekmeği ile yenmesi tavsiye edilir.

2 Comments:

Blogger Yesim said...

Fasulye turşusunu çok severim kavurması da çok güzel olur,ellerine sağlık Elvan. Ben de bugün fasulye turşusundan dible yaptım o da çok güzel oldu : )

Ekim 22, 2005 3:35 ÖS  
Blogger L1 said...

Merhaba Zeze,biz Ordu'nun Perşembe ilçesindeniz.Aslında ben İstanbul'da doğdum,büyüdüm ama kendimi tam bir karadenizli sayarım. Yeşim'ciğim ellerine sağlık,fasulye diblesini çok severim,turşusundan yapıldığını ilk kez senden duyuyorum.Eminim o da güzel olmuştur.

Ekim 22, 2005 9:02 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home