Pazartesi, Mart 19, 2007

Haftasonu Yediklerim.


Hafta sonu yemek yemekten çatlayacaktım. Yukarıda Cumartesi günü arkadaşlarım için yaptığım hamsi mücveri. Yarım kilodan biraz fazlaydı hamsi, ayıkladım, kılçıklarını çıkarttım, kuyruklarını kestim, dörde böldüm, içine 7-8 taze soğan, maydanoz, dereotu doğradım, bir patates, bir küçük havuç rendeledim, tuz, karabiber, pulbiber, 3-4 kaşık mısır unu, biraz zeytinyağı ekledim, bir de yumurta kırdım. İyice karıştırıp teflon bir tepsiye bastırdım. 170 dereceye ısıtılmış fırında kızarıncaya kadar pişirdim. Köfte şekli verilip tavada da kızartılabilir.

Pazar günü çaya gittiğimiz kuzenlerim süper bir menü hazırlamışlardı. İşte sizin için seçtiklerim:


Peynirli Pane


Tam olarak Zuhal Ablamın tarifiyle yazıyorum:

8 kasik un,125 gr margarin iyi olanindan ( doymus yag orani düsük demek :) ve 2 kasik yogurt güzelcene yogurulur, tuz ve kabartma tozu eklenir. Hamurdan yumurta büyüklügünde bir parça ayrilir, geri kalani borcama bastirilir, ince oluyor, ama sonra kabarıyor. Bir su bardagi lor peynir, yarim demet kiyilmis maydanoz ile karistirilarak hamurun üzerine yayilir. Ayrilmis olan hamurdan seritler yapilarak kafes seklinde peynirin üzerine konulur. Bir yumurta 1,5 su bardagi süt ile çirpilarak üzerine dökülür. 175 dereceye isitilmis firinda 40 dakika kadar pisirilir.


Tahinli Börek


Yufkayı ikiye katlayıp üzerine bol miktarda tahin sürüyormuşuz. Sonra yarım bardak kadar çekilmiş ceviz ve yarım bardak kadar toz şeker serpip, yuvarlak tarafından düz tarafına doğru rulo yapıp tepsiye sararak diziyormuşuz. 170 dereceye ısıtılmış fırında üzeri kızarıncaya kadar pişiriyormusuz. Hem kolay hem de gerçekten çok lezzetli, şiddetle tavsiye ederim.




2 Comments:

Anonymous Adsız said...

her zaman derim:) akşam akşam aç aç yemek sitesi gezmeyeceksin arkadaş...
ne görse istiyor canı insanın...hele gerçekten lezzetli olduğuna inanıyorsan daha da başka...ellerine sağlık...:))

Mart 19, 2007 6:52 ÖS  
Blogger Bocuruk said...

Sevgili Adaşım,
Afiyet olsun sizlere. İkisi de çok pratik güzel tarifler. Teşekkürler:)
Sevgilerimle...

Mart 21, 2007 9:02 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home