Pazartesi, Mart 19, 2007

Ot Ye: Çökülce

Uzun zaman sonra nihayet bir etkinliğe katılabilmenin haklı gururunu yaşıyorum şu anda. Sevgili Asya'nın konusunu görünce bir Karadenizli olarak muhakkak katılmam, ot yemeklerinin sadece Ege'ye ait olmadığı kanıtlamam gerek diye düşündüm :)


Bizim oralarda bir sürü ottan yemek yapılır, kaldirik, ısırgan, hoşguran, melevcan vs. İşte bunlardan biri de çökülce. Genellikle tavada börek gibi kızartılarak yenilir. Aşağıdaki pek iyi çıkmamış fotoğrafta haşlandıktan sonraki halini bulabilirsiniz.




Tarifini tam olarak veremeyeceğim, zira bizim evimizde tüm yemekler gibi bu da göz kararı ile yapılıyor. Çökülce genelde bağ halinde satılır. Bir bağ çökülceyi ayıklayıp, haşlıyorsunuz. Suyunu süzüp içine un, tuz, iki çırpılmış yumurta koyup iyice karıştırıyorsunuz, karışımı teflon tavaya baştırarak yerleştirip önlü arkalı çevirerek kızartıyorsunuz. Tabii biraz sıvı yağ ile. Çökülce akşam beş çayında ya da yemekte, hatta kahvaltıda bile yenebilir.

5 Comments:

Blogger Tijen said...

Elvan'cığım size ne zaman geliyoruz çökülce yemeye?
Tijen

Mart 19, 2007 9:59 ÖS  
Anonymous Adsız said...

canım çökülgeyi ilk defa duydum...etkinlik bana yaradı...bir çok otu tanımış oldum....sevgiler....

Mart 19, 2007 10:48 ÖS  
Anonymous Adsız said...

merhaba, çökülce otunu ilk kez duyuyorum.. İlginç :)

Ama kesin faydalıdır :)

Sımmsıcak sevgilerimle..

Mart 20, 2007 5:12 ÖS  
Anonymous Adsız said...

harika bir site sık kullanılanlara ekliyorum

bende beklerim
http://www.yemekkokusu.com

Mart 20, 2007 5:34 ÖS  
Anonymous Adsız said...

"Çökülce" ismini ilk kez duyuyorum ama bu sanırım ordu'da bol ve meşhur olan "sakarca" isimli ot. Hatta karadenize özgü "dible" yemeği (genelde taze fasulye, patlıcan, kara lahana vs. ile yapılır) bu sakarca ile de çok lezzetli olur. Adı her ne olursa olsun tadı enfes....

Nisan 09, 2007 4:29 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home