Pazartesi, Kasım 13, 2006

Patates Yiyelim



Etkinlikler için hep son dakikada ve basit tarifler hazırlamak benim için normal bir hale geldi. Bu sefer de geleneği bozmadım ve sevgili Evren'in Patates Etkinliği için son anda patates sufle yaptım. Bu tarifi yıllar önce annem çok sık yapardı, telefon açıp nasıldı diye sordum, 'ben öğlen ne yediğimi hatırlamıyorum' dedi. Bende bunun üzerine bildiğim gibi yaptım. Zaten ofise götürmek için patatesli börek yapacaktım, haşladığım patateslerin bir kısmı ile de sufle yapmış oldum.

İki sufle kabını dolduracak kadar haşlanmış patates
1 bardak kadar rendelenmiş kaşar peyniri
tereyağ
süt
1 yumurtanın akı.

Patatesleri rondoda püre haline getirip içine süt,tereyağ ve kaşar peynirinin yarısını koydum. Yumurtanın akını köpük haline gelinceye kadar çırpıp püreye yavaş yavaş karıştırdım, yağladığım iki sufle kabına bölüştürüp, üzerine kaşar peyniri koydum ve 150 dereceye ısıtılmış fırında üzerlerini kızarıncaya kadar pişirdim. Patatesin içine kıyılmış dereotu konsa güzel olurdu ama evde yoktu..


5 Comments:

Blogger Ayşenur said...

Patatesin icine yumurta aki koymak ilginc fikir. Yumusak ve kabarik olmasini sagliyor sanirim. Ilk firsatta deneyecegim, merak ettim tadini. Ellerinize saglik!

Kasım 13, 2006 11:14 ÖÖ  
Blogger Yesim said...

Aklımdan gecen tariflerden biriydi, ellerine sağlık nefis görünüyor.

Kasım 13, 2006 12:23 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Elinize sağlık,çok güzel gözüküyor.
Mutlaka deniycem

Kasım 13, 2006 1:06 ÖS  
Blogger OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN said...

Ellerinize saglik. Stuttgart´tan sevgilerimle Sonia...

Kasım 14, 2006 12:36 ÖÖ  
Blogger SEDA said...

not ettim en kısa zamanda deniyeceğim.ellerine sağlık

seda
tarifname.blogspot.com

Kasım 15, 2006 1:28 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home