Pazartesi, Ekim 23, 2006

Bayram Tatlısı



Herkese iyi bayramlar!!!!

Dersaadet'in Bayram Tatlıları etkinliği için tarifimi hazırladım, fotoğrafını çektim, ancak yayınlamaya fırsatım olmadı. Zira geçen hafta Pazartesi küçük bir ameliyat geçirdim ve bir haftadır annemde yatıyorum. Annem evime dönmeme izin vermiyordu, bugün bir punduna getirdim, bayram da çocuklara kapı açmaktan şaşkına dönmüş annemi kandırdım ve evime kaçtım. Merak edenler için sağlığım şimdi gayet iyi...Ama annem sayesinde iki kilo aldım, bayram sonrası yine rejim var :(

Bayram tatlısı etkinliği için Bafra Sarması yaptık annemle. Bu tatlı Samsun'dan ablama gelmişti yazın, ben de çok beğendim. Tamamen tahmin ederek deneysel bir çalışma yaptık, o yüzden tarifi kısaca anlatacağım, gerçeğini bilen varsa yazsın lütfen. 2 adet baklava yufkası açtı annem, çok da ince açmadı özellikle. Bir yufkanın üzerine eritilmiş tereyağ sürüp, diğer yufkayı,üzerine serdim. İkinci yufkanın üzerine de tereyağ sürüp, bol miktarda çekilmiş fındık, ceviz ve kuru üzüm koydum. Sonra rulo yapıp, üç parmak genişliğinde parçalara kestim, üzerlerine yumurta sarısı sürüp 170 dereceye ısıtılmış fırında kızarıncaya kadar pişirdim. Annem 1 bardak toz şeker, bir bardak su ile şerbet kaynatıp soğuttu. Fırından çıkan tatlıların üzerine şerbeti döktük, soğuyunca afiyetle yedik.

Daha sonra annem bayram için baklava açarken televizyonda gördüğü Tahinli baklavayı da yaptı.Bir baklava yufkasının içine tahin sürüp, çekilmiş ceviz koymuş, rulo şeklinde katlayıp, baklava dilimi gibi kesmiş, fırında piştikten sonra üzerine şerbet dökmüş, bunların hepsi ben uyurken olduğu için ben yediğimi bilirim, çok güzel olmuştu. (Fotoğrafı var, ama sonra yayınlayabileceğim )

5 Comments:

Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Merhaba iyi ve mutlu bayramlar dilerim. Hoşça kalın.

Ekim 24, 2006 8:07 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Sevgili Elvan geçmiş olsun acil şifalar dilerim kendine iyi bak hayırlı bayramlar

Ekim 25, 2006 10:50 ÖÖ  
Blogger Bocuruk said...

Sevgili adaşım,
Çok geçmiş olsun. Umarım şimdi daha da iyisindir. Tatlı da çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık :)

Sevgilerimle...

Ekim 27, 2006 2:23 ÖS  
Blogger L1 said...

teşekkürler, gayet iyiyim şimdi.

Sevgili bocuruk, adımız gibi mesleğimizde birmiş, sevgiyle kal

Ekim 27, 2006 3:53 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Ben d egecmis olsun diliyorum, insAllah en kisa surede sagligina donersin..
Bu arda samsun'da tanidik mi var?

Sevgiler

Ekim 27, 2006 9:02 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home