Çarşamba, Eylül 20, 2006

Dondurmalı Profiterol



Bugün en iyi arkadaşlarımdan (bak bunu kolay kolay söylemem bilirsin) Esra'nın doğumgünü, ben yine yanlış hatırladığım için (hep 21'i zannediyorum) biraz geç kutladım. Buradan tekrar kutlayarak kendimi affettireyim. Doğum günün kutlu olsun Esra... nice ,mutlu, güzel yaşlara...

Yazmayacaktım ama Dilek Dondurmalı Profiterolü sormuş, Dilek'in hatırı büyük, ne isterse yaparım:)

Şu hamurunun tarifini nereden aldığımı hatırlamıyorum ama şöyle:

75 gr margarin
1 su bardağı süt
1 ¼ su bardağı un
½ çay kaşığı tuz
4 adet kesme şeker
4-5 yumurta

Margarin eritilir, içine süt ilave edilir, kaynadığında tuz ve şeker eklenir, un da ilave edildikten sonra hamur tencerenin ortasında top şeklini alıncaya kadar kısık ateşte pişirilir. Hamur soğuduktan sonra yumurtalar tek tek kırılarak iyice karıştırır. Hamur sıkma torbasıyla ya da kaşıkla şekil verilen hamurlar 170 dereceye ısıtılmış fırında 20-25 dakika pişirilir.

Profiteroller soğuyunca içlerine kesip kesip sade ve kakaolu dondurma doldurdum ve dondurucuya koydum, servis yapmadan yarım saat kadar önce buzdolabının alt rafına indirdim. Servis yaparken de üzerine Dr. Oetker’in Çikolatalı sosunu 3 çay bardağı süt ile pişirip ılıkken döktüm. Bu kadar kalori bana yetmez derseniz serviste üzerine ekstra dondurma da konulabilir ki ben rejime rağmen öyle yaptım :)

4 Comments:

Anonymous Adsız said...

ya hem çikolata,hem dondurma birarada ne diyebilirim,olmaz böyle şey...

Eylül 21, 2006 2:23 ÖÖ  
Blogger Dilek'ce said...

Demek ki baska birsey dilesem olacakmis;) Bunu nasil hak ettim bilmiyorum fakat cok sagol Elvancigim:)
Ben gecen haftalarda arka arkasina profiterol yaptim. Gecen hafta carsamba yumurtalar büyüktü (63+ grdi) un yerine sonunda ekledigim toz findigi da unutumca birazcik garip ama yenilebilir profiteroller elde ettim. Ne terledim sorma! Misafir icindi! Dondrumali profiterol bence kulaga bile harika geliyor:) Eline saglik! Tekrar tesekkürler!

Eylül 21, 2006 3:57 ÖS  
Blogger L1 said...

Başlangıçta bana ne kadar yardım ettiğini unuttun galiba Dilek'cim.
Benimkilerinde şekilleri tuhaf oldu, ama üzerine sos dökülünce fark edilmiyor nasılsa. Eminim seninkiler de güzel olmuştur. Dondurma hem değişik, hem kremadan daha kolay, hem de risksiz :)Sevgiler...

Eylül 21, 2006 4:04 ÖS  
Blogger DAMLA said...

Elvancım,
deli gibi profiterol seven birisi olarak daha yapmayı hiç denemedi biliyor musun!...
Ama bunu deneyeceğim, bakalımnasıl olacak?...
Bu arada Çiğdem'le Kanyon'a gidiyoruz...

Eylül 21, 2006 5:01 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home