Cuma, Eylül 15, 2006

Benim Makarnalarım



Geçen cumartesi ofisteki kızlara bir makarna partisi yaptım. Azar azar 4 çeşit makarna yapacaktım, hep bereber yiyecektik, bir tanesi başarısız olunca kalan üç çeşidi afiyetle yedik. Böylece hem sizlere hem de arkadaşlarıma makarna evsahipliği yapmış oldum.

İlk olarak Porcini Mantarlı Makarna.

Evde bekleyip duran kuru porcini mantarlarım vardı, bugüne kısmetmiş.

1/2 paket tagliatelle makarna
1/2 kutu krema
2 kaşık rendelenmiş parmesan peyniri
kurutulmuş porcini mantarı

Porcini mantarları yarım saat kadar sıcak suda beklettim. Krema, peynir ve yumuşamış mantarları iyice karıştırıp, fırına dayanıklı bir kap ile 150 dereceye ısıtılmış fırına sürdüm. Bu arada makarnaları haşlayıp süzdüm. 10 dakika kadar fırında pişirdiğim sosu, süzdüğüm makarnanın üzerine döküp servis yaptım.

İkinci tarifi Ispanaklı Mantı Makarna.

Bir makarna markasının verdiği broşürden biraz değiştirerek yaptım, çok başarılı oldu. Ben çok az yaptığım için göz kararı bir tarif verebileceğim, ama daha sonra kesin tekrar yapacağım.



Ispanak
Parmesan peyniri rendesi
Krema
Mantı makarna

Ispanakları ayıklayıp, ince ince doğradıktan sonra çok az zeytinyağı ile kavurdum ve suyunu süzdüm. İki-üç kaşık ıspanağı, bir kaşık kadar parmesan peyniri rendesi ile karıştırıp, yarı haşlanmış-süzülmüş-soğumuş mantı makarnaların için doldurdum. Fırına dayanıklı bir kaba koyup üzerine yarım paket kadar krema- 1 kaşık rendelenmiş parmesan karışımı döküp fırına sürdüm.

Üçüncü tarif ise Tavuklu noodle



5 parça noodle
2 parça tavuk göğsü
1 kuru soğan
1 kırmızı biber
2 yeşil biber
susam yağı
biber yağı(chili oil)
zeytinyağ
soya sosu

Soğanı piyazlık doğrayıp çok az zeytinyağ ile biraz sote ettim, üzerine kuşbaşı doğradığım tavukları ekledim. Biraz piştikten sonra biberleri ekleyip, 1 kaşık susam yağı, bir kaşık biber yağı, 2 kaşık soya sosu, tuz, karabiber, kırmızı biber ekledim ve kısık ateşte pişirdim. Haşladığım noodle'ları süzdükten sonra sos ile iyice karıştırdım. Bir kaç kaşık daha soya sosu ekledim. Bu noodle'a soya filizi, mantar, karides eklenebilir, hatta daha güzel olur.




Kızlara makarna haricinde patlıcan ve kırmızı biberli bruchetta, hamsi,roka salatası ve tatlı olarak da dondurmalı profiterol yaptım.

Bakalım sizler neler yaptınız?

9 Comments:

Anonymous Adsız said...

Ellerine saglik valla hepsi birbirinden lezzetli gozukuyor bende ekledim benim makarnami bakalim baska neler gelicek deyisik tarif cok merak la bekliyorum..

Eylül 15, 2006 4:10 ÖS  
Blogger Kadriye said...

Noddle' i cok severim...tarifin cok tatli görünüyor...kesin yakinda denerim...

kadriye

Eylül 15, 2006 6:47 ÖS  
Blogger Unknown said...

Çok güzel gözüüyorlar, Ama bu haksızlıkkkk Mantar ve Hamsi çekti gece vakti canımmm :(

Eylül 16, 2006 1:14 ÖÖ  
Blogger Berceste said...

Elvan cok lezzetli makarnalarin olmus eline saglik.Ben de karinca kararinca katilayim dedim ama mail adresine ulasamadim :( Nedcez? Imdak !
Dilek the Berceste

Eylül 16, 2006 2:06 ÖÖ  
Blogger L1 said...

Teşekkürler, e-mail adresim.: e.umur@hotmail.com, ama mail atmana gerek yok, ben seni ekklerim Dilek.Sevgiler

Eylül 16, 2006 10:27 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Makarnalarin hepsi sahane, oyle ki gorunce canim cekti. Aksam yemegine makarna yapicam :) Ayrica cok iyi evsahipligi yapmissiniz.

Yalniz bu patlicanli ve biberli bruchetta'nin tarifini yazarsaniz daha da cok sevinicem :) Elinize saglik...

Eylül 16, 2006 7:12 ÖS  
Anonymous Adsız said...

merhaba,
yemekler harika görünüyor,ayrıca bu bruchetta tarifini gerçekten çok merak ettim,en kısa zamanda beklerim,ben de makarnalar bölümüne kuskus tarifi ile katıldım ama göremedim neden acaba linki yazmayı mı unuttum?
http://www.blogcu.com/diyalogyemekleri
selamlar süheyla

Eylül 16, 2006 8:56 ÖS  
Blogger L1 said...

Sevgili Bani ve Süheyla, bruchetta'yı ilk fırsatta yazacağım. Süheyla'cım,tarif linkin bana ulaştı,merak etme, mail geliş sırasına göre yayınlıyorum. Az sonra....

Eylül 16, 2006 10:29 ÖS  
Blogger Dilek'ce said...

Eline saglik ve kolay gelsin Elvancigim:)
Simdilik sadece iki noodles tarifi var degil mi? Ben dondurmali profiterolunu görmek istiyorum mümkünse ilerki günlerde.
Sevgiler duraklarinda bol eglenceler.

Eylül 18, 2006 9:38 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home