Salı, Ağustos 01, 2006

Yine yeşillendi fındık dalları.



Beş günlüğüne annemin yanına memlekete gittim. Temmuz sonu, fındık öncesi bizim oraların en hareketli zamanıdır, fındık zamanı (fındığın durumuna göre Ağustos'un 5'inden sonra başlanıyor toplanmaya) ise ayrı bir telaş olur, herkes işinde gücünde olur. O yüzden iyi oldu, fındık telaşı başlamadan epeydir görmediğim insanları, akrabalarımı, kuzenlerimi gördüm. Bu sefer fotoğraf makinamı da yanıma aldığım için herşeyin fotoğrafını çektim. Annemin patlıcan fidelerine dadanan böceklerin, çok sevimliler diye fotoğrafını çekince annemden azar bile işittim.(fotoğraf bulanık çıkmış, o yüzden eklemedim)


Bu yengemin balkonundan küpe çiçeği.(adı küpe çiçeğiydi değil mi?)

Normalde Pazar akşamı dönerdim, Pazartesi günü bizim kasabada pazar kurulduğu için bir gün ertelemiştim dönüşümü, iyi ki de ertelemişim, miting yüzünden yedi saat yollar kapalı kaldı.İnsanın boğazına düşkün olmasının faydaları...



Bizim oralarda yufka açılır, sacda kurutulur ve saklanır. Gerektiğinde suda ıslatılarak arasına peynir, kıyma, ya da çekilmiş fındık+şeker karışımı konarak börek yapılır. İşte bu yufka, o yufka.



Bu da pazardan aldığımız mantar. Annem temizleyip bol soğan ile kavurdu. Çok lezzetli olmuştu ama yola çıkacağım için fazla yiyemedim, aklımda kaldı.

6 Comments:

Anonymous Adsız said...

sevgili elvan hoş geldin oh memleket havası iyi gelmiştir.benim ablamın eşide karadenizli o yufkalardan ablamda yapar bilhassa ramazanlarda kurtarıcı.yeni tariflerini bekliyoruz

Ağustos 01, 2006 6:08 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Sevgili Elvan hosgeldiniz, bende karadenizliyim, Findikbahcesini görünce cok sevindim. Hoscakalin

Ağustos 02, 2006 9:04 ÖÖ  
Blogger Tijen said...

elvan çok heyecanlandim findik agacini görünce. ne güzel bir yesil o öyle!
mantarlari da görünce ah dedim karadeniz'e gitmem gerek. kastamonu'ya ne zamandir sözüm var benim. insallah bir gün..
tijen

Ağustos 04, 2006 7:56 ÖS  
Blogger L1 said...

Biraz önce annemle konuştum, fındık toplanmaya başlanmış, bahçelere serilip kurutulacak,yağmur yağmasın diye dua edilecek, keşke o halini de fotoğraflayabilseydim. Tijen'ciğim, yolun Ordu'ya düşerse haberim olsun, bizimkiler seni ağırlamaktan büyük mutluluk duyarlar.

Ağustos 07, 2006 9:04 ÖÖ  
Blogger gokcek said...

Selam Elvan, findiklari ve yufkalari gorunce yazmadan edemedim. Birkac hafta once Ordu'daydim halbuki, yazdiklarini gorunce farkettim ne cok ozlemisim simdiden. Ben de miting'den bir gun sonra ayrildim Ordu'dan, belki de ayni otobusteydik kimbilir...

Ağustos 23, 2006 1:58 ÖS  
Blogger muge said...

Cektigin findik dallari resmi icin tesekkur etmek istedim Elvan.
15 yildir gormedigim memleketimi, cocuklugumun gectigi bahceleri hatirlatti bana.
Eline saglik

Eylül 04, 2006 7:13 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home