Pazartesi, Mayıs 08, 2006

Melevcan (Diken ucu)


Melevcan Karadeniz otları içinde benim favorimdir.Bir iki kere pişirdiğimde Esra da denemişti, bana sorup duruyordu ne zaman çıkacak bu melevcan diye. Geçen hafta pazarda görünce anneme Esra'nın canı çekiyor dedim, annem hemen yaptı tabii :) Esracığım bu ara kredibiliten yüksek, kullan derim.

Melevcan ya da diken ucu, adından da anlaşılacağı gibi bir çeşit dikenin uç kısmı. Bahar aylarında dikenin ucu filizlenince toplanıyor. Pişmemiş halini de fotoğraflamak istedim, ama yetişemedim. Mor, yeşil ,kahve karışımı yaprakları var. Semt pazarınızda karalahana, mısırunu tarzı karadeniz ürünleri satan tezgahlar varsa orada görebilirsiniz.

Melevcanı pişirmek için tam bir tarif veremeyeceğim aslında, herşey göz kararı. Melevcanı alıyor ve size göre sert olan, pişmeyeceğini düşündüğünüz kısımlarını ayıklıyorsunuz, sonra yıkayıp tırnak batırabileceğiniz yumuşaklığa gelinceye kadar haşlıyorsunuz. Haşlanmış melevcanı doğrayıp, zeytinyağı, sarımsak, bol soğan, tuz, pul biber, karabiber ile kavuruyorsunuz. Bu aşamadan sonra dilerseniz üzerine yumurta da kırabilirsiniz.

7 Comments:

Blogger Yesim said...

İşte güzel bir Karadeniz yemeği daha! Bunu hiç tatmadım henüz ama eminim o da güzeldir, ben de Karadenizli arkadaşlarımın annelerini bi yokliyim bakalım :) Ellerinize sağlık...

Mayıs 08, 2006 2:14 ÖS  
Blogger vintage biscuit said...

çok değişik görünüyor

Mayıs 09, 2006 11:40 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

en sevdiğim şeyy görünce çok şaşırdım kimse bilmiyor bu yemeği bende kendimi tuhaf hissetmeye başlamıştım iyiki koymuşsun canım şimdi bakın bu işte diye gösterebilirim bunları topladım bile ben çok eğlenceli oluyor kendin topla pişir ye babacımdan öğrendim bu yemeği o harika yapar kocaman sevgiler www.blogcu.com/dileks

Mayıs 28, 2006 12:23 ÖS  
Blogger Sevim AKTULGA said...

Diken ucuna ilmik ilmik olduğu için Karadeniz'de ilmik de denir. Özellikle Kastamonu mutfağında bolca kullanılan bu otun melevcan olduğunu bilmiyordum. Bilgi için teşekkürler. Farklı pişirilmiş hallerini yedim. Ben de onları paylaşayım istedim.

Hepsinde önce postta anlatıldığı şekilde melevcan hazırlanır.

Annemden yediğim şekli:
Bolca taze soğan ince ince doğranır, bir kenarda beklemeye bırakılır. Bu arada kızgın sıvıyağda bir-iki yumurta karıştırarak pişirilir. (önceden çırpma değil, karıştırarak pişirme- böylece sarılı beyazlı yumurta parçacıkları oluşur.) Karışımın içine ocaktan almadan ilmikler konur ve çok pişirmeden ama yağı ve ısıyı içine çekecek kadar karıştırarak kavrulur. En son taze soğan konur ve hemen ocak kapatılarak karıştırılır. Soğanlar ölmemeli ama ilmikle karışmalı. Ilık olarak servis yapılıyor. Soğukken de lezzetli bir yemek.

Ayvalıkta yediğim şekli:
Hazırlanmış ilmiklerin üzerine zeytinyağı ve sarmısak konur. Bu haliyle servis yapılır.

Ayvalık'taki halinden etkilenip ben salataya da koyuyorum. Ona da hoş bir hava veriyor.

Kendi denediğim şekli:
Daha önceden hazırladığım diken ucunu aynen ıspanak pişirir gibi tencere yemeği olarak denedim. O da başarılı oldu.

Bu kadar farklı formda değerlendirecek melevcanı nereden buluyorsun demeyin annem yazları konservesini yapıyor. Ben de kış boyunca bol bol tüketiyorum.

Sevgiler.

Haziran 20, 2006 2:59 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

Temmuz 31, 2006 8:05 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Looking for information and found it at this great site...
De rocco ice hockey Black jack club cancun http://www.free-betsbookmakerslayingguidestoolsspread-betting.info/Dog-racing-cash-account.html long term use wellbutrin Wireless city cellular accessories blackberry quality diamond jewelry Sweating and running wellbutrin works how fast Side effects from taking protonix Evaluating car cd players 300mg wellbutrin Patient information sheet for celexa d lazlo kitchen Turbo buick regal Free hentai blowjobs Eternity purple orchid perfume wellbutrin weed interactions laser hair removal japan

Kasım 14, 2006 9:56 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

MERHABA ELVAN,

sitene salata tarifleri aramak için tesdüfen girdim. anladığım kadarıyla ordu'lusun. benim de annem giresun, eşim ordu'lu. kocaelide oturuyoruz. melevcan tarifini görünce canım nasıl çekti anlatamam. gerçi geçen hafta nasıl olduysa mucizevi bir şekilde pazarda bulup aldık yumurtalı kavurup afiyetle yedik. annemler buna (menecen-dikenucu) diyor, eşim ve ailesi (melocan) diye biliyor. adı her neyse nefis birşey..

ben de ziyaretini bekliyorum, kolay gelsin.

http://selince.selinozgur.com

Haziran 04, 2007 2:56 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home