Pazartesi, Mart 27, 2006

Paris


Annem bu sene 60 yaşına bastı, bu sebeple onu bir yurtdışı seyahatine götürmeyi düşündüm ve bence en iyi seçenek Paris idi, hem tarih, hem moda, hem alışveriş, herşey var. Annem genelde böyle şeylere itiraz eder, masrafa ne gerek var, sonra gideriz filan der, ama Paris'e hiç itiraz etmedi nedense.

Aslında Mayıs ayında havalar biraz ısınınca gitmek istiyordum, ama annem Nisan gibi memlekete gidip bahçesine ağaç dikmek istediğini söyleyince öne aldık seyahati ve geçen hafta gerçekleştirdik. Soğuktu, yağmur yağdı ama yine de güzeldi Paris. Parklarda, bahçelerde atlıkarıncalar vardı, her gördüğümün atlıkarıncanın fotoğrafını çektim ve büyüdüğüm için üzüldüm.

Bu hafta detoks yapıyorum, sadece sebze ve meyve yiyorum ve detoksum bitince pişireceklerimin hayalini kuruyorum. Bugün 3. gün ve benim şimdiden uzun bir listem oldu, Allah sonumu hayretsin :)

9 Comments:

Blogger dilek said...

Merhaba,
basligi gorunce cok heyecanlandim, cunku biz de, ablamla birlikte 72 yasindaki annemi bu mayista parise goturmeye niyetlendik...o da kabul etti :)) bunun icin cok heyecanliyim cunku annecigim simdiye kadar hic yurtdisina cikmadi...siz turla mi gittiniz? nasil onhazirliklar yaptiniz ve kac gun yetti Paris icin, merak ediyorum...
sevgiler
dilek
http://kadifesohbetler.blogspot.com

Mart 27, 2006 1:31 ÖS  
Blogger L1 said...

Merhaba Dilek,

Benim annemde yurtdışına hiç çıkmamıştı,ama Paristen pek memnun kaldı, eminim annende çok beğenecektir. Parisin içinde dolaşacaksanız 3-4 gün genel bir gezi yapmak için yeterli. Tabii annenin neleri sevip sevmediğini bilmiyorum. Mesela benim annem Louvre'a girmek istemedi, lüks mağazalara uzaktan bile bakmadı. Annem çabuk yorulduğu için sık sık kafelerde mola vermek zorunda kaldık. Eyfel'in ikinci katına çıkmaya zor ikna ettim, geri döndüğümüzde keşke en tepeye çıksaydık dedi. Biz turla gittik, ama turun ekstra hiçbirşeyine katılmadık. Tur bizi havaalanından alıp otele bıraktı, ertesi günde otobüsle 2 saatlik bir şehir turu yaptırdı, gerisini biz metro ile dolaştık. Annen ilk kez çıkıyorsa vize problem olabilir. Önce siz vizenizi alır, otelinizi, uçak biletinizi ayarlar ve bunlarla başvurursanız daha kolay olabilir. Turlar ilk Schengeni almıyorlar. Başka soruların varsa memnuniyetle cevaplarım. Sevgiler.

Mart 27, 2006 2:36 ÖS  
Blogger DAMLA said...

Geçen sene bir kız arkadaşımla biz de 4 günlük Paris tatili yapmıştık. Ben daha önce birkaç kere gitmiştim ama arkadaşımın ilk Paris seyehatiydi ve de çocukları kocalara bırakıp kız kıza gittik...
Şansımıza hava muhteşemdi ve biz Paris'in her yerini yürüyerek gezdik, öyleki 4 günün sonunda her kafede bişeyler yememize rağmen ben 2, arkadaşım 3 kilo vermişti!!...

Mart 27, 2006 3:41 ÖS  
Blogger Defne said...

Ne iyi etmissiniz, Paris mi olur bilemem ama ben de cok istiyorum annemle soyle guzel bir geziye cikmayi.

Bu arada gecikmis bir yorum daha; kucuktum, hastaydim, annem bana birkac post once tarifini verdigin pekmezli helvadan yapmisti. Oyle hosuma gitmisti ki, gorunce sanki o gunku tadi hissettim damagimda. Tesekkur ederim hatirlattiklarin icin.

Mart 27, 2006 5:45 ÖS  
Blogger dilek said...

Sevgili Elvan,
Sanirim ayni seyleri yasayacagiz :) annem de cabuk yoruluyor, sik sik dinlenmesi gerekecek ve o da sevmez luks magazalari...biz ona anlatiriz artik, o secer nereleri gormek istedigini...ben birtek hangi turla gittiniz ve memnun kaldiniz mi diye sormak isterim...sanirim en onemlisi kaldiginiz otel...gezilecek yerlere ve metro istasyonuna yakin, mutevazi fakat temiz bir yer olmali diye dusunuyorum..
bilgiler icin simdiden tesekkurler,
Dilek

Mart 28, 2006 12:11 ÖS  
Blogger L1 said...

Damla, ben de ilk gidişimde bir kız arkadaşımla gitmiştim, hava çok soğuk olmasına rağmen sürekli yürümüştük, çok keyifliydi.

Defne, pekmez helvasının ikimiz içinde nostaljik bir yanı varmış, ne güzel!! Paris iyi bir seçim, bence değerlendir.

Dilek, biz CafeTur ile gittik, fiyat ve tarih olarak en uygunu oydu. Her hangi bir sıkıntımız olmadı. Otel iki yıldızlıydı ve biraz şehrin dışındaydı (İbis Bertier,17.bölge) ama metro ve otobüse yakındı.Fazla büyük beklentilerimiz olmadığı için bize yetti.

Mart 28, 2006 12:54 ÖS  
Blogger dilek said...

Merhaba Elvan, Parise gitme hazirliklarimiz devam ediyor. Turla mi gitsek kendimiz mi burdan ayarlamalari yapip gitsek karar veremedik henuz :) Cafetur nasil bir ucakla goturuyor, hangi havayolu sirketini kullaniyor? Bir de otel biraz sehrin disindaydi demissin, oteli secme sansi var mi, yani biraz daha yuksek bir ucrete biraz daha sehre yakin alternatifler sunuyorlar mi?
Kusura bakma zamanini aliyorum ama en iyi bilgi olayi tecrube etmis birinden geliyor...sadece kendim gitsem farketmez de, annem de olacagi icin hicbir aksilik cikmasini istemiyorum :)

Sevgilerimle
Dilek

Nisan 14, 2006 9:15 ÖÖ  
Blogger L1 said...

Selam Dilek, istediğini sorabilirsin. Cafetur Onur Air uçağıyla götürüyor, koltuklar biraz sıkışıktı, ama çok da kötü değildi.Turlarda daha yüksek fiyatlara daha merkezi ve konforlu otellerde kalabilirsiniz.THY ya da Air France seçenekleri sunan turlarda var diye biliyorum. Tamamen sizin bütçenize bağlı.Ben de annem olduğu için turu tercih ettim, kendini daha güvende hissetti, bana kalsa bende kendim giderdim. Sana kolay gelsin.

Nisan 14, 2006 2:18 ÖS  
Blogger L1 said...

Selam Duygu, elimden geldiğince yardımcı olurum tabii. Otel olarak soruyorsan Ibis Bertier o fiyata fena bir otel değil. Yer olarak soruyorsan, metroyaya yakın bu sebeple ulaşım kolay ama şehrin merkezinde değil, gece geç saatlerde metro ile dönmek sorun oluyor, taksi kullanmanız gerekebilir. Ama şehir merkezindeki otellerde pahallı oluyor. Defense ve Gallieni şehrin iki ayrı ucu, otobüsü niye sordun, şehir içi için mi, şehir dışı için mi? Internetten paris metro haritasına bakarsan çok kolay anlarsın. Defense 1 numaralı hattın başı (soldan sağa); Gallieni 3 numaralı hattın sonu; otel ise 13 numaralı hattın sol üstten başlangıcında sayılır, yeri Porte de Clichy ile Brochant arası. Şehrin alışveriş için merkezi ise 3 numaralı hattın ortalarına (Auber) geliyor. Uzun lafın kısası Paris'de metro ile istediğin yere gitmek mümkün, sıkıntı yaşamazsınız. İstediğini sorabilirsin,yardımcı olmaya çalışırım,istersen mailleşebiliriz de.Sevgiler

Temmuz 17, 2006 9:54 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home