Pazartesi, Ocak 23, 2006

Milföyden Deniz Minareleri



Epey zaman önce Eminönü'nden külah yapmak için kalıplar almıştım, kullanmak için bir türlü fırsat olmamıştı. Dün akşam 2 milföyden deneyeyim dedim. Ancak milföyleri bütün sarsam üst üste bineceği ve fazla hamur olacağı için onun yerine mlföyden 1 parmak genişliğinde şeritler kesip kalıbın üzerine birleştirerek sardım ve üzerine yumurta sarısı sürdüm. Fırında kızarıncaya kadar pişirip, ılınınca kalıptan çıkardım. Küçük külahlarım deniz minarelerine benzedi,ben içlerine ıspanak ve beyaz peyniri karışımı doldurdum, tatlı-tuzlu istenilen şey doldurulup gerekirse tekrar fırına da sürülebilir.

4 Comments:

Blogger Dilek'ce said...

Elline saglik Elvan!
deniz minareleri ismi hosuma gitti, ilk kez duyorum. Gecen yil Schillerlocken/ cream rol olarak bildigim seylerin türkcesinin sair buklesi oldugunu ögrenmistim, o da cok hosuma gitmisti. Deniz minarelerini yemesini cok sevmeme ragmen, kaliplarim yapismalarinda dolayi cok ender yapiyorum. Bazen kaliplarimdan hic problem olmadan cikiyorlar bazen de bir yerinden takilip kaliyorlar. Seninkiler de böyle bir problem var miydi Elvan?

Ocak 23, 2006 2:24 ÖS  
Blogger L1 said...

Selam Dilek, deniz minareleri ismini ben uydurdum, beğendiğine sevindim. Kalıpları yağladım ama yine de bir yerde yapıştılar, bıçağın ucuyla doktor hassasiyetinde bir çalışma yapmam gerekti. Bir dahaki sefere daha dikkatli yağlamak gerek ya da yağlı kağıt sarayım diye düşündüm hatta.

Ocak 23, 2006 2:49 ÖS  
Blogger BETUL said...

Kalibi olmayanlar hic yapisma sorunu olmayan kalibi kendileri uretebilirler.Annem yapardi da.. Dikdortgen yagli kagida kulah sekli veriyorsunuz,fazlaliklari kesip icine tepiyorsunuz,kapatip tekrar tekrar kullaniyorsunuz.(Kulahin acilmamasi icin un ve suyla tutkal hazirlayip acik tarafin icine suruyorsunuz.Hafif firinda azicik tutunca yapisiyor.)Gercekten pratik..

Ocak 25, 2006 3:15 ÖS  
Blogger DAMLA said...

MERHABA ELVAN,
DENİZ MİNARELERİNİN GÖRÜNTÜSÜ MÜKEMMEL... ÇOK ŞIK BİR SUNUM OLMUŞ.
ELLERİNE SAĞLIK!!...

Ocak 27, 2006 2:44 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home