Cuma, Aralık 16, 2005

Erişte Tatlısı



Dilek Ekim ayı gibi Antepfıstıklı Kuş Yuvası'nı yayınladığında annemin yaptığı erişte tatlısı aklıma gelip ondan bahsetmiştim yorumlarda. İşte bu tatlı o tatlı.Hafta sonu iki dayım,teyzem,ablamlar annemde kahvaltıdaydık. Kahvaltı menüsünde standart kahvaltılıklar dışında annemin dayımlar seviyor diye yaptığı karalahana diblesi, melevcan kavurması (bunun farklı adları da var, dikenucu diye de geçiyor, yol kenarlarında görebileceğiniz bir tür dikenin uç kısmı), mısır ekmeği, erişte tatlısı ve su böreği vardı.



Yarım kilo kadar erişte
2 yumurta
2 bardak toz şeker
az miktarda sıvıyağ

Erişte makarna gibi tuzlu suda haşlanır ve süzülür. İyice suyu çıktıktan sonra yağlanmış teflon tavaya yerleştirilir. Üzerine çırpılmış iki yumurta dökülüp, ters yüz edilerek iki tarafı da kızartılır, iki tarafı da kızardıktan sonra iki bardak toz şeker ve çok az miktarda su serpilir ve ağzı kapatılarak kısık ateşte şeker eriyip şerbet gibi oluncaya kadar tutulur.

8 Comments:

Blogger Sibel said...

Aaaa! Bu nasıl tatlı böyle? Hem de kahvaltıda:) Güzele benziyor ama, çok merak ettim tadını!

Aralık 16, 2005 4:20 ÖS  
Blogger Tijen said...

elvan'cigim,
biz sibel'le arka arkaya geziyoruz siteleri herhalde (degil mi sibel'cigim? bugün bir kaç sitede daha senden sonra mesaj birakan oldum!)
eriste tatlisi harika fikir, ben de yeni kitabima litvanya'dan bir makarna tatlisi koymustum, kardes tatli ilan edelim onlari!
eline saglik!
dikenucu da ne güzel ottur ama degil mi??? sizde baska ne yaparlar onunla?
tijen

Aralık 16, 2005 5:18 ÖS  
Blogger L1 said...

Aslında çok pratik bir tatlı Sibel, ani misafirler için ideal. Yarısını küçük tavada dene bakalım, beğenecek misin?
Tijen,kardeş tatlı fikri çok şirin. Dikenucunu biz genelde bol soğan ve zeytinyağı ile kavururuz, ama yumurtalı filan da birşeyler yapıyorlar sanırım.

Aralık 16, 2005 5:39 ÖS  
Blogger mukaddesin mutfagı said...

güzel ve pratik bir tarif tebrikler çok hünerlisiniz

Aralık 17, 2005 7:22 ÖS  
Anonymous Adsız said...

cok hoş bir tarif. kullandigıniz erişte ev eriştesi mi yoksa hazir erişte mi? bir de arasina ceviz koyarak nasıl olur, hic bu şekilde denediniz mi?

cevabiniza göre yarım olcu yapmayı düşünüyorum .kucuk tavada bir seferlik. cok güzel olur acil durumlar icin. teşekkürler.

Aralık 19, 2005 12:30 ÖS  
Blogger L1 said...

Teşekkürler Mukaddes ve Vanilya.

Erişte ev üretimi Meliha, ceviz koymak aklımıza gelmedi, ama güzel olur, sen denerse bana da yazar mısın? aslında ben bu sefer yerken arasına peynir koysak künefe gibi olur diye düşündüm. Trabzon peyniri alıp deneyeceğim ilk fırsatta.

Aralık 19, 2005 1:39 ÖS  
Blogger ZeYNeP said...

Çok değişikk ve çok güzele benziyor ? Denenmeli mutlaka cok zorda değil,
teşekkürler,

Figen

Aralık 29, 2005 8:23 ÖS  
Anonymous Adsız said...

tesekkürler ben bile yaptim :P sayenizde yemek yapmayi ögrendim inanin..yanliz yasayan bir erkek icin bulunmaz sans:)

Şubat 24, 2009 2:12 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home