Pazar, Kasım 27, 2005

Tatil ilhamlı mutfak önlüğü...


Bir kaç ay önce portakalagaci'ndan Hatice tie one on dan bahsedip orası için bir önlük dikmişti. Onu görünce bende ilerideki aylarda dikeyim demiştim.Hiç kullanmadığım halde mutfak önlüğü dikmek çok hoşuma gider.Bu ay sitedeki konu ''tatil ilhamı''. Konuyu okuyunca evdeki malzemeden birşeyler yapabilirmiyim diye düşündüm ve bu önlük çıktı ortaya. Sarı polar kumaş 3 yıl önce kuzenimin oğluna diktiğim ceketten artmıştı.Kenarlarına biyeyi ise atmaya hiç kıyamadığım hediye kurdelelerinden yaptım.
Çam ağacı yapmak için evde koyu yeşil kumaş bulamayınce,yeşil yünden uzunca bir zincir çekip ve bunu dolayarak çam ağacını oluşturdum,üzerine de kırmızı pullar işledim.Geyiğin modelini geçen seneki Burda dergilerinden buldum,yine beyaz yünden zincir çekerek yaptım.Nedense her önlükte bir cep olması gerektiğini düşündüğümden minicik bir de cep yaptım,üzerine de kırmızı boncuklardan kar tanesi.Polar kumaş kalın olduğu için ve kolay ipliklenmediği için cebi önlüğün üstüne kırmızı iple,zikzak dikişle birleştirdim.Kumaştan kestiğim uzun bir kumaş parçasını da kenarlarına zikzak geçerek önlüğe kuşak yaptım.

Fotoğraf için konu mankenliğimi Sebla yaptı bu yüzden fotoğrafı ofis ortamında çektik.Teşekkürler Seblacım.

4 Comments:

Blogger ZeYNeP said...

Vlla harika ! Ne güzel işler yapıyorsunuz hiç dikiş vb. işlerle ilgilenemedim ? Evimizde bilen de yoktu ama hep merakım olmuştur. Belki bende 40 ımdan sonra başlarım bu işlere,

Çok hoş ellerine saglık,

Figen

Kasım 27, 2005 10:09 ÖÖ  
Blogger Burcu Özdoğan said...

Sevgili Elvan ellerine sağlık ne güzel bir önlük olmuş.Bence bu ölükle yemek yapmak çok zevkli olur:)

Kasım 27, 2005 4:59 ÖS  
Blogger DAMLA said...

Merhaba,
muhteşem bir iş çıkartmışsınız...
Ellerinize sağlık!!...
Öyle güzel de anlatmışsınız ki parça kumaşlarımın durduğu dolabımı karıştırmaya gidiyorum.

Kasım 27, 2005 5:26 ÖS  
Blogger L1 said...

Merhabalar,
Figen,dikiş dikmek o kadar da zor değil,biraz sabır ve dikkat yeterli,bence 40'ını bekleme(Hem bildiğim kadarıyla 40 kolay kolay gelmiyor:)

Teşekkürler Burcu,yılbaşı yemeğini bu önlükle pişireceğim.

Ben en çok parça kumaşlarla uğraşmayı seviyorum Damla,gidip bir dükkandan metre işi kumaş alırsam birşey dikemiyorum.Enteresan di mi?

Yılbaşı akşamlarını değil ama yılbaşı süslemelerini iple çekiyorum.Hatta bazı süsleri yıl boyunca çıkarmıyorum.Hazırladığın süslemelerini sitende bizimle paylaşırsan sevinirim Tarçın.

Kasım 29, 2005 11:24 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home