Pazar, Kasım 20, 2005

Kızarmış Dondurma


Geçen hafta iş için Moskovadaydım.1 derece sıcaklıkta,biz donarken,onlar dondurma yiyorlardı.Arkadaş iç sıcaklıkları ile dış sıcaklık farkını azaltmaya çalıştıklarını söyledi.Neyse onlar dondurma yerken benim aklıma buzlukta kızarmayı bekleyen dondurma denemem geldi.Döner dönmez ilk fırsatta kızarttım.Bence güzel oldu.En yakın zamanda kobaylarımın üzerinde de deneyeceğim.

Vanilyalı Dondurma (Ben Algida Maraş kullandım)
Cornflakes
1 yumurta
vanilya
tarçın

Lokantalarda yediğim kızarmış dondurmalar hep top şeklinde yapılmış oluyordu.Ben dondurmayı dışarıda fazla beklettiğim için top şeklini veremedim.Küçük silindirik bir meyveli yoğurt kabının içine koyup bir gün kadar buzlukta dondurdum.Sonra yumurtayı vanilya ile iyice çırptım.Cornflakes'i rondoda toz haline getirip içine yarım çay kaşığı kadar tarçın attım.Buzluktan çıkardığım dondurmayı önce yumurtaya,sonra cornflakese bulayıp,tekrar buzluğa koydum.1 saat kadar sonra aynı işlemi tekrarladım.Dondurmanın dışı iyice kaplanmış olmalı,gerekiyorsa bir kere daha yapılabilir.Sonra dondurmayı buzlukta yarım gün-bir gün daha tutup,çok kızgın yağda 15-20 saniye kadar kızartıp hemen servis yapmak gerekiyor.
Benimki aceleden ve acemiliktan biraz yamuldu,zamanla yarıştığım için güzel fotoğraflar da çekemedim,ama bir deneme daha başarıyla sonuçlandı.

8 Comments:

Blogger Yesim said...

Elvan çok güzel görünüyor,ben de o kobaylardan olabilirmiyim lütfen? : )Ellerine sağlık...

Kasım 20, 2005 6:24 ÖS  
Blogger Burcu Özdoğan said...

Sevgili Elvan harika olmuş ellerine sağlık bende yapacağım :)

Kasım 21, 2005 10:06 ÖÖ  
Blogger L1 said...

Sevgili Yeşim, memnuniyetle, mutfağının manzarası bana tanıdık geldi zaten,yakın oturuyor olabiliriz belki de.

Burcu,bende tekrar yapacağım:)hatta çikolata sosu yerine ahududu sosuyla yemeyi düşlüyorum.

Kasım 21, 2005 10:51 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

bu tarif için verdiğiniz resim aşağıdaki linkte de görebileceğiniz gibi bir cafe ye ait. kendi yapmadığınız tarifleri kendiniz yapmış gibi yayınlamamalısınız.
http://www.waffledunyasi.com/kdond.htm

Temmuz 17, 2007 6:33 ÖS  
Blogger L1 said...

Elif'cim suçlamadan önce bir de bana sorsaydin keşke, yine de haber verdiğin için teşekkürler.

Temmuz 18, 2007 11:41 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

acaba görüntüdekini senmi yaptın onu görünce ağzımın suyu aktı ama yapımı baya uzun sürüyomuş haaa

Eylül 23, 2008 12:08 ÖÖ  
Blogger Sedef said...

Eğer çektiğin fotoğraf buysa, gayetde güzel çekmişsin:) Acayip lezzetli duruyor:D

Ekim 05, 2009 8:25 ÖS  
Anonymous Adsız said...

bence yuvarlak olmalıydı.çok beğendiğim söylenemez

Ekim 25, 2009 5:32 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home