Pazartesi, Ekim 24, 2005

Köfteli Çorba


Eğer gelen misafir arkadaş ya da yakın akraba ise o günlerde canım ne çekiyorsa ya da hangi yemeği yapmak istiyorsam onu yapıyorum.Bazen tuhaf menüler ortaya çıkabiliyor tabii,üç çeşit köfte, hem iç pilav,hem dolma gibi. Ama kendi sevdiğim ya da istediğim şeyleri daha güzel pişirdiğimi düşünüyorum ve buna göre içimden ne geliyorsa onu yapıyorum.Dün akşam arkadaşlar geldiğinde de kafama göre takıldım.

Köfte için:
250 gr kıyma
1 bardak pirinç
1 soğan
1 yumurtanın akı
tuz,karabiber

Çorba için:
1 havuç
1 patates
1 bardak haşlanmış nohut

terbiye için
2 bardak süzme yoğurt
1 yumurta
1 kaşık un.

Bu çorbayı geçende annem yapmıştı,ben biraz daha değiştirdim.Annem köfteleri,ıslatılmış köftelik bulgur ile yoğurmuştu,yumurta ve limonla terbiyelemişti,nohutta koymamıştı.

Bir gece önceden pirinci yıkayıp süzgeçte bırakın.Sabah pirinci robottan geçirin ancak un haline getirmeyin.Rendelenmiş soğan,pirinç,yumurta akı ve kıymayı iyice yoğurup yapabildiğiniz kadar küçük köfteler yapın. (benimkiler ekşili köfte boyutunda oldu aslında nohut boyutunda olsa en ideali) Köfteleri hafifçe unlayıp,büyücek bir tencerede kaynattığınız suyun içine atın,içine haşlanmış nohutu,rendelenmiş havuç ve patatesi katıp,tuz ve karabiberini de ekleyerek pişirin. Küçük bir tencerede iki bardak yoğurt,yumurta ve unu iyice çırpın ve kısık ateşte çorbanın suyundan azar azar ekleyerek ılıtın.Sonra terbiyeyi çorbaya ekleyerek kaynatma noktasına gelene kadar kısık ateşte pişirin.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home