Salı, Ekim 25, 2005

Hamsili Pilav




Hamsili Pilav

1,5 kg hamsi
2 bardak pirinç
2 soğan
½ bardak kuş üzümü (ben 1 bardak kuru üzüm kullandım)
½ demet maydanoz
tuz,karabiber,kuru nane
zeytinyağ
tereyağ

Öncelikle hamsileri ayıklayıp,kılçıklarını ayırın ve ikiye açın.

Soğanları yemeklik doğrayıp zeytinyağında çevirin,içine yıkanmış pirinci de ekleyip iyice kavurun,yarım saat kadar suda bekletilmiş üzümü ve iki bardak sıcak suyu da ekleyip pilav gibi pişirin. (Sonuçta bu bir iç pilav,zevkinize göre fıstık,değişik baharatlar ekleyebilirsiniz, ben mümkün olduğunca sade tercih ederim) Pilav demlendikten sonra içine maydanoz,kuru nane ve karabiber ekleyip iyice karıştırın.Yağlanmış borcama hamsileri içleri içe bakacak şekilde tamamen dizin,tepsinin kenarlarına da hamsileri açılmış şekilde dik olarak koyun. Ilınmış pilavı döküp,üzerini düz bir hale getirin.Kenarlarda kalan hamsileri üzerine kapayın ve kalan hamsiyi de üzerine dizin.(Biraz karışık bir tarif oldu ama resimden anlaşılacağını umuyorum.Kapalı bir hamsi kutusu içinde pilav diye düşünün.)Üzerine tercihe göre eritilmiş tereyağ ya da zeytinyağ gezdirip,tuz serpin ve 180 dereceye ısıtılmış fırında hamsiler kızarıncaya kadar pişirin.

6 Comments:

Anonymous Adsız said...

Merhaba Elvan, en cok merak ettigim yemeklerden birisidir Hamsili pilav, simdiye kadar ne tarifini bulabildim nede tadina bakabildim hep ismini duydum. Cok tesekkürler bu tarif icin. Ellerine saglik
sevgilerimle

Ekim 25, 2005 9:42 ÖS  
Blogger YesilErik said...

Offf, of! Elinize saglik, harika gorunuyor.

Ekim 25, 2005 9:43 ÖS  
Blogger Dilek... said...

Cok guzel gorunuyor ama yapmaya cesaret edemem herhalde tek basima, hem hic gormedigim icin (ne yapilisini ne yapilmisini), hemde evde sadece iki kisi olunca biraz fazla gelir :-) Iki isiye gore yapmak ise yemegin konseptine ters sanki... Neyse, birinin yapip yemege davet etmesini beklemekten baska care kalmadi :-(

Ekim 25, 2005 11:47 ÖS  
Blogger L1 said...

Merhaba,düşünüldüğü kadar zor değil,hatta ben yemeğe misafir geldiğinde basit diye bunu tercih ediyorum,hem balık,hem pilav,hem de değişik.Dilek,ben büyük tepsiye yapıyorum ama daha az hamsi ve pirinçle porsiyonlukta yapılabilir.Ya da kışın Türkiyeye yolun düşüyorsa misafirim ol,çok memnun olurum.

Ekim 26, 2005 8:24 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Sevgili Elvan, ellerine sağlık, nefis görünüyor. Ben yeni yemekleri denemeye bayılıyorum, ve hamsili pilavı hep merak etmişimdir; bu da demek ki 0,5 kg hamsi ile 2 kişilik yapılacak en kısa zamanda..sevgiyle kal / yasemin i.e.

Ekim 26, 2005 11:33 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

merhabalar
Büyükçe bir kepçeyi kalıp olarak kullanarak tek kişilik porsiyonlar yapabilirsiniz.

Ekim 27, 2005 10:59 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home