Pazartesi, Kasım 21, 2005

Kabaklı Börek



Aralık etkinliği belki kabak olur,yazmasam mı acaba diye düşünüyordum ki,kestane oldu.(Ne yalan söyleyeyim kestane beni daha çok memnun etti).Uzun zamandır canım kabaklı börek çekiyordu.Cumartesi annemde patatesli gül böreği yaparken,iç malzemesi bitti,dört parça kesilmiş yufka arttı.Bu esnada annemde kabak tatlısı yapmak için kabak doğruyordu.Ondan rendelenmiş kabak alıp,evime geldim ve kabaklı börek yaptım.Aslında bu böreği 3-4 yufkayla büyük bir rulo halinde yapıyoruz ama benim yufkam bir tane olduğu için ve çoktan kesilmiş olduğu için dört iri sigara böreği oldu.

1 yufka
2 su bardağı rendelenmiş kabak
1 su bardağı kadar cekilmiş ceviz veya fındık
1/2 su bardağı kadar toz şeker
sıvıyağ
1 yumurtanın sarısı

Dörde bölünmüş yufkaların üzerine fırça ile sıvıyağ sürün,üzerine yarım bardak kabak rendesi,parçalanmış ceviz ve toz şeker serpip,kalın sigara böreği şeklinde sarın.Yağlanmış tepsiye dizip,üzerine yumurta sarısı sürün ve 170 dereceye ısıtılmış fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin.

3 Comments:

Anonymous Adsız said...

gece gece nasil canim cekti. nasil da unutmusum kabakli boregi.yemeyeli yillar oldu. nerelisin guzelim sen, vallahi tarifler hep karadeniz mutfagindan, muthis ozledigim lezzetler.

Kasım 22, 2005 6:03 ÖÖ  
Blogger L1 said...

Selam Melike,ben doğma büyüme İstanbuldayım,ama ailem Ordu Perşembeli,dolayısıyla Karadeniz mutfağıyla büyüdüm.Blogda da mümkün olduğunca herkesin yapabileceği Karadeniz yemeklerini yazmaya çalışıyorum.Çok kolay bir börek,hadi yapıver bu akşam :)

Kasım 22, 2005 8:45 ÖÖ  
Blogger Burcu - Mutfak Camı said...

merhaba, biz Trakyalı'yız ama bizde de yapılır biraz değişiklikle de olsa kabaklı börek. çok da severim.ellerinize sağlık.sevgiler...

Aralık 09, 2005 11:30 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home