Perşembe, Aralık 15, 2005

Kestane Ye!!!



Kestaneli Parfe

Bu tarifi geçen ayki THY Skylife dergisinde gördüm, gerçi ben biraz değiştirdim. Sonuçta tadı dışarıda yediğim parfelerden biraz farklı oldu ama bizimkiler beğendiler.

100 gr kestane şekeri
500 gr krema
5 adet yumurta
5 gr vanilya
200 gr toz şeker
1,5 su bardağı süt

Asıl tarifte süt yoktu ve şöyleydi: Şeker ve yumurtayı birlikte çırpın, kremayı ayrı bir kapta çırpın ve kabarınca vanilyayı ekleyin, şeker ve yumurtayla karıştırın. Kestane şekeri püre haline getirip kalıbın dibine yerleştirin. Krema karışımını üzerine ekleyip 4-5 saat buzlukta bekletin.

Ben ise başka parfe tarifleri okuduktan sonra şöyle yaptım: Şeker ve yumurtayı birlikte iyice çırptım. Sütü kaynatıp, bu karışımı içine yavaş yavaş ekleyerek muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirdim. Muhallebiyi ateşten alıp mikserle karıştırarak soğuttum, çırptığım kremayı ekleyerek bir süre daha karıştırdım, püre haline getirip kalıba yerleştirdiğim kestane şekerinin üzerine döküp, buzlukta beklettim.

3 Comments:

Blogger Burcu Özdoğan said...

Sevgili Elvan ellerine sağlık

Aralık 15, 2005 3:48 ÖS  
Blogger Sibel said...

Okurken önce eyvah yine çiğ yumurta! dedim ama sonra senin pişirdiğini görünce rahatladım. Çiğ yumurtadan korkmamız gerekiyor artık, malum. Eline sağlık Elvan..

Aralık 15, 2005 4:04 ÖS  
Blogger L1 said...

bende çiğ yumurta zararından çok tadından çok hoşlanmdığım için değiştirdim tarifi sibel,ama iki işe de yaramış oldu.
ipek senin tarifin benimkinden daha iyi gözüküyor,benimkiyle hiç uğraşma derim.

Aralık 16, 2005 9:06 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home