Salı, Kasım 29, 2005

İki renkli kurabiye


Aslında amacım fındıklı kurabiye yapmaktı,sonra yıllar önce rahmetli Zarife Hanım teyzenin yaptığı iki renkli kurabiyeler aklıma geldi.Anneme söylesem 'kızım neleri hatırlıyorsun' diyecek yine,ama çocukluktaki lezzetler hiç unutulmuyor nedense.Eskiden Sultanahmet'teki evimizde bir kaç apartmanın mutfak balkonlarının birbirine baktığı bir aralık vardı ve balkonlardan balkonlara çamaşır asmak için ipler gerilmişti.Bu ipler çamaşır kurutma haricinde komşular arasında malzeme transferinede yarıyordu.Zarife Hanım Teyze'den bu ipler ile gelen kurabiyelerin,hamur kızartmalarının,mumbar dolmalarının tadını hala unutamam.Her sene doğumgünümde bana kocaman bir meyveli pasta yapıp getirirdi,hastalığının iyice arttığı son senesinde bile pastamı yapmış ama getirmeye gücü olmadığı için beni çağırıp vermişti.Pastayı elime aldığımda yaşadığım hüzün ve sevinç karışımı duyguyu hala hatırlıyorum.

Bu kadar nostalji yeter,kurabiyeyi gece 10'dan sonra yaptım,tarif aramaya üşendiğim için kafama göre takıldım.Sonuç hatırladığım gibi oldu.Siz dilerseniz klasik bir kurabiye tarifini de kullanabilirsiniz.

2 yumurta
3 kaşık yoğurt
6 kaşık pudra şekeri(şeker eklenebilir)
3 kaşık tereyağ,margarin karışımı
1 pk vanilin
1 pk kabartma tozu
aldığı kadar un
2-3 yemek kaşığı kadar kakao

Erimiş yağ ile kakao haricindeki tüm malzemeleri karıştırıp yumuşak bir hamur elde edinceye kadar yoğurun.Hamuru ikiye bölüp,yarısına kakao ekleyerek tekrar yoğurun.Her iki hamurdan da ayrı ayrı ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp iki elinizin arasına uzatın.(10 cm uzunluğunda kalın solucan şekli:)Kakao ve sade solucanları birbirine dolayıp,sonra da spiral gibi yuvarlayın.(tarif etmenin bu kadar zor olacağını düşünmedim,yoksa fotoğraf çekerdim) 170 dereceye ısıtılmış fırında 20 dk kadar(kızarıncaya dek) pişirin.

6 Comments:

Blogger DAMLA said...

Merhaba Elvan,
senin 2 renkli kurabiyeni görünce benim de öyle bir tarifim olduğunu hatırladım. Benimkinin adı da "Özlem'in Kurabesi"... Özlem benim Ankara'da iş arkadaşım, tarif de onun tarifi (kurabe kısmı oğluma ait!!..)
Bu arada daha önce de demiştim ya senin önlüğünü görünce canım dikiş dikmek istedi diye. ben de annemle bir Eminönü ziyareti yapıp bir sürü şey aldım. Aklımda neler neler var. Masa örtüleri, yılbaşı hediyesi yastıklar.... Accaip gaza geldim sayende. Ben de hepsinin resmini çekip yayınlayacağım...Senin yorumlarını da bekliyorum :)

Kasım 30, 2005 10:54 ÖÖ  
Blogger DAMLA said...

Yine ben,
Tarçın'ın sayfasını okurken senin yorumunla karşılaştım. Ümraniyedeki parça kumaşçılardan bahsediyordun. Yerini tarif edebilirmisin. Fırsat bulursam gitmek istiyorum da...
Sana zahmet olmazsa tabii :))

Kasım 30, 2005 12:30 ÖS  
Blogger L1 said...

Selam Damla,
yapacağın şeyleri merakla bekliyorum,bende yılbaşı hediyesi için el yapımı birşeyler düşünüyorum,belki senden fikir alırım.Ümraniye tarafını pek iyi bilmediğimden tarifim tam olmayabilir,ben de gidince buluyorum.Ümraniyeden Üsküdar yönüne giden caddede sağ tarafta otobüs durakları var,oradan yokuş aşağıya giden sokaklarda bir sürü parça kumaş satan dükkan var.Pazar günleri de açık oluyorlar,caddede sorarsan da gösterirler sanırım.Kolay gelsin

Kasım 30, 2005 2:25 ÖS  
Blogger Tijen said...

ellerine saglik sevgili elvan!
gece gece.. helal olsun sana.
ben o saatte genelde yatakta kitap okuyor oluyorum da..
afiyet olsun!
(biraz önce gisela'cigimin yaptigi yulafli kurabiyelerden yedim iki tane, felaket bir istahim var bugünlerde.. malum sebeplerden -yok hamile degilim-)
tijen

Kasım 30, 2005 8:11 ÖS  
Blogger Sibel said...

Elvan eline sağlık, benim de vardır öyle gecenin bir saati mutfağa girmelerim:) Daha keyifli oluyor hatta bazen! Sevgiler..

Aralık 01, 2005 8:11 ÖÖ  
Blogger L1 said...

Gerçi babaannem gece 12'den sonra hamsi kızartır,bir de üzerine helva kavururmuş,ama valla benimki ondan değil,eve geç gelince mecburen 10'a kaldı.
Belli dönemlerde yemek mecburidir Tijen,tadını çıkar.
Haklısın Sibel,üstelik gece kakaolu kurabiye kokusuyla uykuya dalmak da çok keyifli oldu:)Sevgiler.

Aralık 01, 2005 8:57 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home