Perşembe, Aralık 08, 2005

3 çeşit Kurabiye



Yapılmayı bekleyen o kadar çok kurabiye tarifi varken,bir de üstüne bu ayki Lezzet dergisinde kurabiye eki vardı.Her acıktığımda gözümün önünden kurabiyeler geçit töreni yapıyordu.Hepsini yapamayacağım için ikişer-üçer yapmaya karar verdim.Bu ilk üçleme.Bir hamur yapıp dörde böldüm,birini lokumlu-cevizli,birini kuru kayısı-incirli,diğer ikisini ise sade yapıp arasına birşeyler sürerek ikişerli birleştirecektim,ama sadeler çok kuru olduğu için onların üzerine marmelat sürmekle yetindim.

Hamur için:
1 yumurta
125 gr margarin
1 çay bardağı pudra şekeri (benim bardağım büyüktü)
1 şekerli vanilin
2,5-3 bardağı kadar un.

Hamur malzemelerini yumuşak bir hamur elde edinceye kadar iyice yoğurdum.Hamuru dörde böldüm.Lokumlu-cevizli için 4'te bir hamurun içine incecik kıyılmış 3 orta büyüklükte lokum,iki yemek kaşığı çekilmiş ceviz ekleyip tekrar yoğurdum.Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp şekil verdim ve yağlı kağıt koyduğum tepsiye dizdim.

Diğer bir hamur parçasının içine 5 adet kuru kayısı,2 kuru inciri doğrayıp hamuru tekrar yoğurdum.Bir de Esra'nın Çeşmeden getirdiği sakız reçelinden bir çay kaşığı koydum.Evde kuru üzüm kalmamıştı,yoksa onu da ekleyecektim.Hamurdan parçalar koparıp şekil vermeden tepsiye dizdim.

Kalan yarım hamuru elimle inceltip,çay bardağı ile kestim.Pişince kuru oldukları için ikili birleştirmekten vazgeçip,üzerlerine erik marmeladı sürdüm.Üzerine pudra şekeri ve 'kokteyl' meyve suyu ile glazür yapıp onları da yayacaktım,ama yiyenlerin şeker komasına girebileceğini düşünüp birkaç tanesinin üzerine şöyle bir gezdirdim.

Arkadaşlar kayısı-incirli olanı beğendiler,ben ise lokumluyu.

2 Comments:

Blogger Nilay said...

Merhabalar, cayin yanina cok guzel olmus kurabiyeler. Meyveli olanda sakiz receli nasil bir tat verdi? Ilk defa duyuyorum ben sakiz recelini.
Ellerinize saglik
Sevgilerimle
Nilay

Aralık 09, 2005 9:48 ÖÖ  
Blogger Tijen said...

kurabiye günleri yayiliyor desene?
ben de iki gündür müzeyyen'den aldigim kurabiyeleri yiyordum (bugün 3. gündü galiba, toplam 4 kurabiyeyi -iriler biraz- bitirememis olmam iyi haber)
ondan önce de kendi yaptigim kakuleli, bademli, üzümlü, pekmezli, yulafli olanlari yiyordum.
yasasin kurabiye kardesligiiiiii!!!
tijen

Aralık 12, 2005 8:41 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home