Perşembe, Aralık 29, 2005

Kestane şekerli ve ricottalı çörekler


Başlığa bakınca kestane ve ricottayı bir arada kullandığım zannediliyor, ama öyle değil. Aslında Kestane ye etkinliği için kestane şekerli çörek yapmak için yola çıktım ama sonra pek de emin olamadım. Ben de hamurun yarısına şeker katıp kestane şekerli çörek, diğer yarısına ise biraz tuz atıp ricottalı çörek yaptım.

2 su bardağı un
1,5 kahve fincanı toz şeker(bu tam ölçü)
1 paket kabartma tozu
4 çorba kaşığı margarin
1 çay kaşığı tuz
1 yumurta
kestane şekeri
ricotta peyniri



Yumurtanın akı ile un, margarin ve kabartma tozunu iyice yoğurup hamur yaptım, yarısına toz şeker, diğer yarısına tuz ekleyip bir saat kadar dinlendirdim.Yağlanmış kalıplara kenarları yüksek, ortası oyuk olacak şekilde yerleştirdim. Şekerli olanlara kestane şekeri, tuzlu olanların ortasına ise ricotta peyniri koydum.(ricottanın içine kekik ve kuru nane serptim) Hamurların kenarlarını yumurtanın sarısını sürüp 180 derece fırında pişirdim. Kestane şekerli olanların üzerine fırça ile biraz da reçel sürdüm.

2 Comments:

Blogger Sibel said...

Sevgili Elvan, ricottalı versiyon daha cazip geldi bana. Acıktığım için mi acaba? :) Eline sağlık!

Ocak 03, 2006 12:56 ÖS  
Anonymous Adsız said...

selam Elvan
korkut ben çok takdir ettik sayfanı.sende ciddi potansiyel var çok hoş olmuş yaptıkların eminim tatları da çok güzeldir.ısmarlama yemek yaparsan senden bir ricamız olacak kolay hazırlanabilecek birkaç meze tarifi verebilirmisin birde ricottonun nasıl yapılacağını değilde nereden alınacağını yazarsan çok seviniriz.ellerine sağlık....

Ocak 28, 2006 1:39 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home