Salı, Ocak 24, 2006

Balkabaklı Tart



Remix II’de balkabaklı tartı okuduğumdan beri yapmak aklımdaydı. Gerçi ben tarifi epey bir sadeleştirdim, malzeme çeşit ve miktarlarını değiştirdim. Sonuçta değişik ve hafif bir tart oldu, tekrar yapılacaklar-çeşitlendirilecekler listesine eklendi. Fotoğraf hem akşam çektiğim hem de reklam arası bitmek üzere olduğundan pek iyi olmadı. Bir dahaki sefere inşallah.

1 paket Eti Burçak
1,5 su bardağı kabak tatlısı püresi
2 kaşık tereyağ
1/2 kutu krema
1 kaşık yoğurt
2 yumurta
1 çay kaşığı tarçın
2 çay kaşığı hindistan cevizi

Bisküvileri mutfak robotunda un haline getirip, üzerine eritilmiş tereyağ ilave edilerek iyice karıştırın. Karışımı kelepçeli kalıbın içine kenarları biraz yukarıda olacak şekilde iyice bastırıp, buzlukta 15-20 dk bekletin. Mutfak robotunda kabak püresi (kabak tatlısı hazır değilse, 1,5 bardak haşlanmış kabak püresine 1 bardak tozşeker eklenebilir) krema, yoğurt, yumurtaların sarısı, hindistancevizi ve tarçını iyice karıştırın. Yumurta aklarını başka bir kapta köpük haline gelinceye kadar çırpıp yavaş bir şekilde kabaklı karışıma ekleyin. Karışımı kalıba boşaltıp, 170 dereceye ısıtılmış fırında 30-35 dakika pişirin. (Orta kısmına batıracağınız bıçak,kürdan vs. temiz çıkarsa pişmiştir.)

6 Comments:

Blogger Tijen said...

eline saglik sevgili elvan.
ben de pek severim balkabakli tarti. türkiye'ye döndügümden beri de hiç yemedim sanki. amerika'da sükran gününde ve cadilar bayraminda mutlaka yenen bu tarti bizim evin yakinindaki markette bile bulabiliyordum. hos yapmasi pek zor degil ya yine de .. ben de dün çok sade ve çok basit bir kabak tatlisi yaptim, kabak, kuru üzüm, kuru incir, pekmezle..
tijen

Ocak 25, 2006 10:25 ÖÖ  
Blogger akçahan said...

Sevgili Elvan çok leziz olduğunu düşünüyorum.Bir ara denerim inşallah.Sevgiler, hoşçakal.

Ocak 25, 2006 12:33 ÖS  
Blogger tomurcuk said...

Sevgili ELVAN,ellerine sağlık çokgüzel görünüyor.Bir balkabakçı olarak mutlaka deneyeceğim,sevgiyle kal...

Ocak 27, 2006 5:26 ÖS  
Blogger mehmet livvarcin said...

ben balkabağının aynı zamanda çok da şifalı bir besin olduğunu duymuştum, ellerine sağlık

Ocak 28, 2006 10:23 ÖÖ  
Blogger Sibel said...

Çok güzeldir eminim.. Karamelli tatlısı, anne usulü tatlısı, çorbası derken bunu da denemek şart oldu!

Şubat 03, 2006 2:11 ÖS  
Blogger yemek vakti said...

Selam arkadaslar,
artik benimde blogum var. Ugrarsaniz cok sevinirim:

www.yemekvakti.blogspot.com

Sevgiler

Arife

Şubat 09, 2006 11:36 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home