Cuma, Mart 10, 2006

Kolay tatlı


Uzun zamandır tavuk yemediğimden acaip tavuk istedi canım, Habibe ve Funda'yı yemeğe çağırdım. İşten sonra yemek hazırlayınca fırında tavuk,patates ve salatadan oluşan menü biraz basit oldu tabii. Bir de şöyle basit, meyveli bir tatlı yapayım dedim, çeşitli tariflerden esinlenerek şöyle bir tatlı çıktı:

3 kişi için

1 büyük muz
2 elma
6 tatlı kaşığı toz şeker
2 bardak süt
1 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı mısır nişastası
1 çay kaşığı tarçın
1 çay kaşığı hindistan cevizi
1 tatlı kaşığı tereyağ
bir avuç kadar kuru üzüm

Tereyağını tavada eritip içine doğradığım meyveleri ekledim. Üzerine iki kaşık toz şeker, tarçın, hindistan cevizi ve kuru üzümleri ekleyip ağzı kapalı bir şekilde elmalar yumuşayıncaya kadar kısık ateşte pişirdim. Ilınınca meyveleri 3 bardağa eşit böldüm.
Süt, nişasta, un, 4 kaşık şekeri kariştırıp muhallebi pişirdim. Mikserle çırparak soğuttum ve meyvelerin üzerine döktüm. Buzdolabında soğutup öyle servis yaptım, üzerine dondurma, çikolata parçaları,çikolatalı sos, krokan, ya da en azından çekilmiş ceviz koymak aklıma geldi ama kalorisini daha fazla artırmanın anlamı yok dedim.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home