Salı, Temmuz 18, 2006

Fasulye Diblesi,nihayet...



Nihayet üçlemeyi tamamladım.Pırasa Diblesi ve Karalahana Diblesini daha önce yazmıştım, ama bir türlü fasulye alıp dible yapmaya fırsat bulamamıştım.

Fasulye Diblesini yapmak çok kolay hem de zeytinyağlı olduğu için ikindi çayında da yenebiliyor.

1/2 kg fasulye
1/2 çay bardağı pirinç
2 küçük soğan
1 büyük domates
zeytinyağı
tuz

Fasulyeleri ayıkladıktan sonra küçük küçük doğrayıp tencereye koydum. Üzerine soğanları ve domatesi de ince ince doğradım, yıkanmış pirinç, tuz ve zeytinyağı(miktarı isteğe bağlı) ekleyip karıştırdım, bir kaç dakika harlı ateşte, sonrasında çok kısık ateşte pişirdim. Herhangi bir su ilavesi olmadığı için dibinin tutma olasılığı yüksek, o yüzden ateşin çok kısık olması önemli.

1 Comments:

Anonymous Adsız said...

BLOGUNUZU DİBLE TARİFİ ARAKEN BULDUM,YAZIŞMAK ÜZERE,ELİNİZE SAĞLIK SUSUZ İLK KEZ DENEYECEĞİM

Ağustos 17, 2006 5:52 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home