Pazartesi, Temmuz 17, 2006

Sütlü Tatlılar


Sütlü Tatlılar benim için süper oldu, teşekkürler baking fairy

Bu arada Eylül ayında ev sahibi ben olacağım ama hala konu hakkında hiçbir fikrim yok. Aklıma bir sürü şey geliyor ama karar veremiyorum, oylama yapmayı bile düşündüm.

Bu cumartesi akşamı Esra'lara Televizyon Makinası seyretmeye giderken sütlü tatlılarımı da yaptım. Yeni aldığım sufle kaplarını kullanmayı istediğim için sakızlı fırın sütlaç yapmayı planlamıştım. Evde yemek kitaplarını karıştırırken Serkan Bozkurt'un Yaratıcı Yemek Tarifleri kitabında vişneli damla sakızlı sütlaç gördüm, bunun üzerine bende sütlacımın üzerine vişne taneleri koydum, bir de beyaz peynirli fesleğenli krem brülee tarifi vardı, ben de deneme olsun diye sade olarak denedim, hem çok basitti hem de çok güzel oldu.

Vişneli-sakızlı Fırın Sütlaç

4 su bardağı süt
2 yemek kaşığı pirinç
2 parça damla sakızı
1 su bardağı şeker
2 yemek kaşığı buğday nişastası
vişne taneleri

Pirinci az su ile 5 dakika kadar haşladım. Sütü kaynatıp içine süzülmüş pirinç ve şekeri ekledim ve karıştırdım. 1 çay bardağı kadar soğuk suda erittiğim nişastayı ve damla sakızını da ekleyip salep kıvamına gelinceye kadar pişirdim, fırına dayanıklı kaselere bölüştürüp, üzerine çekirdeklerini çıkardığım vişne tanelerini yerleştirdim, 140 dereceye ısıtılmış fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirdim.


Krem Brülee
1/2 bardak krema
1/2 bardak süt
1 yumurta sarısı
1 yemek kaşığı toz şeker

Krema ve sütü beraberce ısıttım. Bir kapta yumurta sarısı ve toz şekeri çırptım, süt ve krema karışımını azar azar yumnurta ve şekere ekleyerek karıştırmaya devam ettim. Fırın kabına koyarak 140 dereceye ısıtılmış fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirdim. (Bu malzeme oranı ile az bir miktar oluyor.Bir dahaki sefere iki üç katını yapıp, daha ince fırın kabı kullanacağım.)

Fırına sürerken kapları bir tepsi içine yerleştirip, tepsinin içine su koyduğumu da belirteyim.

4 Comments:

Blogger totipoti said...

elvan merhaba,
dun aksam krem brülee tarifini denedim, lezzeti superdi ancak kivam konusunda sinifta kaldim, ne kadar sure pisirdin, benim ki cok sulu oldu acaba pisirme suresinden mi merak ediyorum.
Tsk.

Temmuz 27, 2006 8:53 ÖÖ  
Blogger L1 said...

selam totipoti,
süre konusunda biraz zayıfım, hiç süre tutmayı beceremiyorum,üzeri resimde gördüğün rengi alıncaya kadar pişirdim, oda sıcaklığında ılındıktan sonra buzdobına koydum, benimki de biraz suluydu, buzdolabında kendine geldi.

Ağustos 01, 2006 10:25 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

ölçüler su bardağı mı çay bardağımı öğrenebilirmiyim? tesekkurler

Ağustos 22, 2006 4:36 ÖS  
Blogger L1 said...

Su bardağı, kolay gelsin...

Ağustos 24, 2006 10:39 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home