Salı, Ağustos 15, 2006

Salata Ye #13



Sayılı gün çok çabuk geçiyor, Salata Ye etkinliği günü geldi, çattı, bir sonraki etkinlik benim olduğu için pek heyecenlıyım.

Salata deyince benim aklıma ilk roka salatası geliyor. Bazen sabah kahvaltısında bile canım çekiyor, abartma deyip vazgeçiyorum valla. Ben küçükken eve roka girdiğini hiç hatırlamam, bazen dayım balık alırken roka da alırdı, annem yıkayıp onun önüne koyardı sadece. Şimdi ise bir roka delisiyim, benim sayemde ofisdeki kızlar, hatta ablamlar bile alıştılar, sürekli roka salatası yapıyorlar, hatta hatta, annemin yanına gittiğimde bahçeden roka topla gel dedi, şoka girdim. Bu sebeple ilk olarak parmesanlı roka salatası resmi koyayım dedim. (yoksa roka küser bana:) Roka salatasını parmesan, beyaz peynir, tulum peyniri ya da bol domates ile yapıyorum, üzerine sos olarak muhakkak nar ekşisi+limon+zeytinyağı+tuz karışımı döküyorum. Off yine canım çekti...



Ordu'da anneme 'bugünlerde buralarda hangi salata moda' diye sordum, hiç tereddütsüz nohut salatası deyip, sonra da dolaptan haşlanmış soya fasulyesi çıkarttı, bununla salata yap dedi. Ben de bahçeden roka, maydanoz, biber, nane toplayıp yukarıdaki salatayı yaptım, çok güzel ve faydalı bir salata oldu.



Tesadüfen ertesi gün teyzem gelirken nohut salatası getirmişti, haşlanmış nohut, küçük küçük doğranmış haşlanmış havuç, domates, salatalık, yeşil biber, maydanoz ve ince ince kıyılmış marulu katrıştırmış, üzerine zeytinyağ ve limon sosu dökmüş idi. Her iki salatayı de yemekle değil, beş çayında pasta, börek yanında tükettik.

3 Comments:

Blogger Papatya said...

Çok hoş! Nohutlu salata yapması kolay ama tadı da bir o kadar güzel olmalı.. üstelik çocuklar için de besleyici.
Elinize sağlık!

Ağustos 16, 2006 4:37 ÖS  
Anonymous Adsız said...

ellerine sağlık enfes olmuşlar bu arada bu ayki ev sahibemiz senmişsin şimdiden kolaylık diliyorum yeni konuyu çok merak ediyorum sevgilerimle
dileks

Ağustos 16, 2006 9:29 ÖS  
Blogger L1 said...

Teşekkürler Papatya, bu arada Maya'nın resimlerini gördüm, ne kadar tatlı, Allah bağışlasın.

Dilekciğim, bugün yarın açıklayacağım, az sonra :)

Ağustos 16, 2006 10:05 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home