Perşembe, Kasım 23, 2006

Kum Pasta


Geçtiğimiz Cumartesi Yasemin'e bir baby-shower yaptık. Doğuma bir aydan az kaldı, Yasemin de izine ayrıldı zaten. Ramazan'dan beri kum pastanın tarifini istiyorum Aytül'den, o daha iyisini yaptı, hem tarifi getirdi, hem de buzlukta bekleyen yarı mamul hali varmış onu getirdi, böylece Yasemin'e kum pasta yapıp götürmüş oldum. (Fotoğraf pek iyi çıkmadı, bir daha yapacağım ama)

Hamur için:

3 yumurta
1 bardak şeker
1 pk. kabartma tozu
1 pk. vanilya
100 gr tereyağ ya da margarin
3 çorba kaşığı bal
aldığı kadar un.

Yumurta,şeker, bal ve yağı benmari usulü eritip soğumaya bırakın. Kabartma tozu, vanilya ve unu katıp kulak memesinden biraz daha katı kıvamda bir hamur oluşturun, hamuru 10 topa bölün ve oklava yardımıyla açıp, tabakla kesin. Kestiğiniz diskleri tavada iki tarafını da krep gibi pişirin. (Soğuyan diskleri stretch film ile iyice sarıp freezerda saklayabiliyoruz.)

Krema için:

2 yumurta
1 bardak şeker
3 kaşık un
1 lt.süt

Malzemeleri mikser ile iyice karıştırıp, muhallebi kıvamında pişirdim. Mikserle karıştırarak soğuttum. Bir disk bir kat krema olacak şekilde 9 katı üst üste dizdim. En üst ve çevresini de krema ile kapladıktan sonra kalan diski rondoda toz haline getirip pastanın üstüne ve etrafına serptim. (Ben Aytül'ün önerisi üzerine katlardan birinin arasına muz dilimleri de yerleştirdim.) Tarif için teşekkürler Tanya ve Aytül..

Not: Bugün hayatımdaki bir değişimin yıldönümü, ayrıca bugün de hayatımda önemli bir değişim yaptım, inşallah bu da diğeri gibi hayırlı olur :))

8 Comments:

Blogger Damak Tadı said...

Selamlar,
Kek muhteşem lezzetli gözüküyor ellerine sağlık.İlk fırsatta bende denemek isterim bu lezzetli keki.Muz koymanda ayrı bir tad vermiştir,çocuklarında seveceği bir kek tarif.Tekrar ellerine sağlık,afiyetler olsun.

Sana ve ailene mutlu bir hafta sonu diliyorum.Sevgin eksilmesin..

Gül

Kasım 26, 2006 12:37 ÖÖ  
Blogger limoncicegi said...

Merhaba,
Kek-pasta bildiklerimizden farkli bir tarif olmus. Neden kum demisler tabi onu afiyetle yiyenlere sormak gerek. Benim gozume hic firin takilmadi. Tamamen firinsiz yapilan bir pasta mi kendileri ?

Kasım 27, 2006 5:58 ÖS  
Blogger Ayşenur said...

Merhaba!
Degisik bir tarif bu. Biskuvi gibi kitir kitir mi oluyor acaba pisen hamur katlari, o yuzden mi kum pasta demisler?

Kasım 28, 2006 12:04 ÖS  
Blogger L1 said...

Merhabalar,

Pişen hamur katları bisküvi kadar olmasa da kıtır oluyor, ama krema ile birleşince kıtırlık kalmıyor. Kum pasta denmesinin sebebine gelince, rondoda kıyılıp pastanın üstüne serpilen hamur katı kum gibi duruyor , o yüzden sanırım.

Sevgiler.

Kasım 28, 2006 1:35 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Elvan gerçekten harika bir pasta geçen hafta sonunda gelen misafirlerime yaptım ama resmini çekemedim çünkü tam çekmeye hazırlanıyordum baktımki evdeki tatlı canavarı bir elinde pasta tabağı bir elinde çatal yiye yiye önümden geçip gitti bende elimde makinayla kalakaldım ama bir dahakine çekeceğim sonuca gelince çok beğenildi ellerine sağlık

Kasım 29, 2006 5:20 ÖS  
Blogger DAMLA said...

Elvancım,
gerçekten değişik bir pasta olmuş, mutlaka denemeliyim

Kasım 29, 2006 8:55 ÖS  
Blogger elcinin_mutfagi said...

Merhaba Elvan'cim iyisindir umarim:)bugün firsat bulup bloglari geziyorum ve kum pastani cok begendim tarif icin cok tesekkürler canim..cok öpüyorum sevgiler

Kasım 30, 2006 4:19 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Selam ELvan... Bende Elvan... Blogunu tesadüf eseri buldum... Çok hoşuma gitti.. Seninle tanışmayı çok isterim... Bu arada çok güzel yemekler ve çok güzel bi blog... Öpüorum... Sevgilerrrr

Şubat 15, 2007 6:49 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home