Perşembe, Mart 22, 2007

Vona'nın turşuları.

Arkadaşım Dilek ''Vona'nin 101 çesit tursusu Istanbul'da'' konulu bir mail yolladığından beri bu fotoğrafları yayınlamak aklımda idi ama anca fırsat buldum. Bayram-Yılbaşı tatili için soğukta aç bi aç memlekete giderken evimize bir iki kilometre kala Vonalı Celal'in lokantasına uğradık. Ben daha önce hiç gitmemiştim, gerçektende herşeyin turşusu vardı. Karanlık olduğu için çok iyi fotoğraflar çekemedim ama olancası bu kadar. Ahırkapı Cankurtaran sahilinde İstanbul şubesini açmışlar. Karadeniz yemeklerine meraklı olanlara tavsiye olunur. (Tel:0-212-516 18 93)

Turşu rafından karanlık bir görüntü:


Portakal Turşuları:


Soframızın genel görüntüsü, hamsi hem ızgara hem tava:



Çökülce kızartması:

Kaldirik kızartması:


Küçük mısır ekmekleri, artık annemde böyle yapıyor. Celal Amca mısırı öğütürken içine soyada koyduklarını böylece ekmeklerin daha yumuşak olduğunu söylemişti. Tadını çok beğenince annem seneye biz de öyle yapalım dedi, şimdilik elimizdeki mısır ununu soya unuyla karıştırıp yapıyor, gerçekten de daha yumuşak.

7 Comments:

Anonymous Adsız said...

merhaba, kaldirik kızartması çok ilgimi çekti. Turşu resimleri iştah açıcı.. Ama ben sofraya bayıldım.. Off canım hamsi istediiiiii

sımmsıcak sevgiler...

Mart 23, 2007 6:11 ÖS  
Blogger Meltem :-) said...

Merhaba,
Turşu delisi olduğum için telefon çok işime yarayacak teşekkürler:) bu arada hamsi nefis görünüyor.Ellerine sağlık

Mart 27, 2007 12:56 ÖS  
Blogger sevdamavisi said...

Sevgili Elvan,
çok ilginç turşular. turşulara karşı farklı bir merakım vardır da dikkatimi çekti. sevgiler

Mart 27, 2007 4:07 ÖS  
Blogger limoncicegi said...

Hem turşular çok güzel görünüyor hem de hamsiler.. Ekmeklerin kokusunu mu duydum, plasebo etkisi mi :)) ellerinize sağlık

Mart 27, 2007 5:39 ÖS  
Blogger Kübra said...

Elvan'cığım harikasın, bir an kendimi Vona'lı Celal'in yerinde hissettim. 2 sene önce bizde orada harika yemek yemiştik, bayılırım oralara, kaldirik, turşu kavurması ay burnumda tüttü. Bu yaz yine oralardayım, inşallah tekrar giderim Vona'ya, öptüm..
Sevgiler

Mart 29, 2007 8:18 ÖÖ  
Blogger Tijen said...

Pek hoş şeyler var burada sevgili Elvan. Özlemişim Karadeniz lezzetlerini.
Tijen

Nisan 03, 2007 12:41 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

vonanın tanıtım sitesi vonaliyiz.com

Aralık 25, 2007 9:31 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home