Perşembe, Nisan 12, 2007

Madrid



Gezelim, Görelim,Yiyelim programı çerçevesinde 4 günlüğüne Madrid'e gittik arkadaşlarla. Paskalya tatili olduğu için tur programı çok ucuzdu, fırsat bildik, ama aynı sebepten bir çok dükkan kapalıydı ve İspanyollardan çok turistler vardı şehirde. Yukarıdaki fotoda paella, aşağıda ise paskalya yumurtası şeklinde çikolatalar.


Paskalyadan mı yoksa sevdiklerinden mi bilmem dükkanlar tatlı çeşitleriyle doluydu, kısmen seyrettik, kısmen dayanamayıp yedik.
Daha önce memleketimin, Vona'nın turşularını yayınlamıştım, bunlar da Madrid'in turşuları. Turşucu dükkanı Pazar günleri kurulan El Rastro'nun hemen kenarında.
Museo de Jamon, Madrid'deki bir zincir dükkanın adı, hem şarküteri ürünleri satın alabiliyorsunuz , hem de tapas bar olarak hizmet veriyor. Dekorasyonu domuz jambonları oluşturuyor, gerçekten enteresan bir yer.



Bunları ismini hatırlamıyorum, bildiğimiz dondurma külahının farklı şekiller verilmiş, kısmen çikolataya batırılmış hali, parklarda , pazarda filan satıyorlar. Görünüşleri gibi tadları da güzel.

Zahara Cafe Madrid'de meşhurmuş, yemekleri güzeldi, ama bir birasever olarak bira şişelerinin görüntüsü benim için daha güzeldi.

Madrid'in 1 saat güneyindeki Toledo şehrine gittik. Toledo koruma altında gerçekten çok güzel bir şehir. Katedral'den çıkınca bir doluya yakalandık , sırılsıklam olduk. Toledo'nun marzipanı meşhurmuş, aşağıdaki resimde bir pastane vitrininde marzipandan yapılmış kale.

3 Comments:

Blogger Dilek'ce said...

Ne güzel gezmissiniz! Toledo'yu görmenize sevindim. Ben o sehri harika buluyorum:) Bircok kisiye balayi icin önerdim fakat simdiye kadar giden olmadi;)

Nisan 12, 2007 4:02 ÖS  
Blogger Tijen said...

Ben gitmeyeli neler neler olmuş oralarda! Toledo demişsin ya, yıllar yıllar öncesinden anılar çıkıp geldiler. Biz de günübirlik gitmiş, dönüşte de İspanyolların haftasonu trafiğine takılmıştık. Ne feciydi!
Tijen

Nisan 23, 2007 5:16 ÖÖ  
Blogger Hakkı Arıkan said...

jambonlar harika görünüyor, yummy :) www.agzimintadi.blogspot.com

Mayıs 08, 2007 2:09 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home