Salı, Kasım 15, 2005

Hurma Ye #4 : Hurmalı Bayram Şekerlemeleri


Aslında tamamen deneysel bir çalışma oldu.Öncelikle planım muhallebi yapıp üzerine hurmadan sos yapmaktı.Hatta hurmayı pişirip ezdim,dolapta bekletiyordum ki,değişik bloglardaki bayram şekerlemeleri dikkatimi çekti,bende neden bayram şekerlemesi yapmıyorum dedim.(Gerçi tüm bayramı şekerleme yaparak çoktan geçirmiştim,ama o ayrı)
Ben deneysel takıldığım için 10 hurma ile yaptım,6 adet şekerleme oldu.

Hurma topları:

10 hurma
1 tatlı kaşığı neskafe
1 tatlı kaşığı kakao
1 çay kaşığı tarçın
4 adet Eti Burçak bisküvi
Üzeri için hindistan cevizi

Çekirdekleri çıkarılmış hurmaları bir cezvede kahve ve tarçınla pişirilir.Hurmalar yumuşayınca ocaktan indirip süzülür,rondoda hurma,bisküvi,kakao’yu iyice karıştırılır,tadı az geldiyse pudra şekeri,katılığı yeterli gelmediyse bisküvi eklenebilir.Karışımdan küçük toplar yapıp hindistan cevizine bulanır ve buzdolabında bekletilir.

Bu şekerlemeyi yaptıktan sonra kalan hurmaları yiyordum ki,birinin çekirdeğini çıkarıp içine ceviz koydum.Cevizli sucuk gibi oldu,bunun üzerine hurmalı sucuk yaptım.10 hurmanın çekirdeğini çıkarıp,rondoda hamur haline gelinceye kadar ezdim.Sonra bu hamuru stretch filmin üzerinde inceltip,ortasına cevizleri dizdim.Rulo haline getirip(sosis gibi oldu) buzdolabında iki saat beklettim,sonra ruloyu hindistan cevizine bulayıp dilimledim.Bu da 6-7 adet oldu.

9 Comments:

Anonymous Adsız said...

elvan çok güzel görünüyor, bayıldım.. eline sağlık..

Kasım 15, 2005 11:22 ÖÖ  
Blogger Dilek'ce said...

Elvan biliyor musun ben hurma ye icin mevlevi tatlisi adinda böyle top sekerleme yaptim, ayni seninkine benziyordu. Resmini cekmeyi unuttugum!!! icin etkinlige katilamamisti. Seninkiler yerini hakkindan fazlasiyla doldurmus! Cok daha siklar kendileri:)
Elline saglik!

Kasım 15, 2005 1:59 ÖS  
Blogger Hayat Güzel said...

Sevgili Dilek, "hurma ye" etkinliği için ben de mevlevi tatlısını yapmıştım :) Gerçekten de şekilleri sevgili Elvan'ın yapmış olduğu şekerlemelere çok benziyor.
Ellerinize sağlık.

Kasım 15, 2005 3:32 ÖS  
Blogger Sibel said...

Ben de yaptım ben de! Hurma bu tür şeyler yapmak için ne kadar ideal değil mi? Ne güzel, pekçoğumuz bayram şekerlerini evde yapmış demek ki:) Ellerine sağlık Elvan!

Kasım 16, 2005 8:23 ÖÖ  
Blogger L1 said...

selamlar,mevlevi tatlısının ne olduğunu valla bilmiyordum,benimkiler tamamen deneysel.kaç gündür bakamadım,hemen bakacağım şimdi leziz hurma nimetlerine,sevgiler.

Kasım 16, 2005 8:00 ÖS  
Blogger Tijen said...

yaratmak ne güzel bir sey degil mi?
insan çok mutlu oluyor yeni bir lezzet yarattiginda..
yaratici gücün hiç eksilmesin..
tijen

Kasım 16, 2005 9:17 ÖS  
Blogger L1 said...

sağol tijen,çok güzel bir dilek bu.senin içindeki yaratma ateşi de hiç sönmesin.

Kasım 17, 2005 9:22 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

sevgili elvan çok güzel görünüyorlar.Evdeki hurmaları ben de böyle yapayım bari ellerine sağlık

Kasım 17, 2005 1:50 ÖS  
Blogger Hulya Unsal Sakiroglu said...

merhaba,

Hafif ve kolay...Elinize saglik cok sirin gorunuyorlar. Ilk firsatta denemek lazim.

Mayıs 18, 2008 6:07 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home